مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت بازدید بیش از دوازده میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

بازدید بیش از ۱۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۲ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر در شش ماهه نخست امسال از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان بازدید کردند.

وی افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول این مدت با ۶ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۳۶۱ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

ساوری با بیان اینکه یک میلیون و۹۰۲ هزار و ۳۴ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: یک میلیون ۳۸۷ هزار و ۵۹۲ نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند.

وی گفت: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۷۷۷ بازدید بود و ۶۹ هزار و ۹۹۳ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

به گفته ساوری در این مدت ۸۴۴ هزار و ۷۹۶ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۳ هزار و ۶۴۹ بازدید بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار