رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: باید ایثار، گذشت ، صلح و همزیستی مسالمت آمیز به عنوان یکی از مولفه های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.

گذشت و صلح باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی طالع زاری امروز در نخستین خمایش حقوق شهروندی و تکریم حقوق ایثارگران که با حضور بزرگی معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید کشور، دکتر «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری استان گلستان و برخی از مقامات استانی برگزار شد ، اظهار کرد: جلی فرهنگ ایثار، رمز موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس بود اما در حال حاضر که الحمدالله کشور در صلح و امنیت قرار دارد باید به دنبال شناسایی مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح در جامعه باشیم.

وی افزود: امروز جامعه درگیر اختلافات عدیده افراد و عدم وجود گذشت در روابط خانوادگی، مالی، حرفه ای و اداری است و شیوع اختلافات سبب افزایش تعداد پرونده ها و کاهش کارآمدی نظام قضایی است و حلقه مفقوده نظام اجتماعی و فرهنگی ما در حال حاضر عدم وجود گذشت در مناسبات مذکور می باشد.

طالع زاری افزود: گذشت به عنوان مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح باید شناسایی شود و همه نخبگان و فعالان اجتماعی باید در جهت اصلاح ذات البین و مدیریت اختلافات در جامعه گام برداشته و ایثار و گذشت و صلح و همزیستی مسالمت آمیز را به عنوان یکی از مولفه های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه نمایند.

وی تأکید کرد: توسل به روش های رسمی حل و فصل اختلافات و دادگستری، باید آخرین راهبرد باشد اما متأسفانه به دلیل افول فرهنگ سازش و گذشت و عدم کارکرد نهادهای متولی و سازمان های مردم نهاد، همه اختلافات به دادگستری احاله می شود که این فرآیند سبب کندی روند احقاق حق در محاکم و کم اثر شدن روند دادرسی عادلانه گردیده است.

گفتنی است ، در این همایش، معاون سازمان بنیاد شهید کشور و رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار