معاون اقتصادی استاندار:

معاون امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بالغ بر 93 میلیارد تومان مطالبات مشکوک بانکی استان پیگیری و به سیستم بانگی بازگشت داده شد.

بازگشت 93 میلیارد طلب به سیتم بانکی استان/ هیچ خط قرمزی برای احقاق حقوق مردم نداریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد دهنوی صبح امروز در نشست  قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: این مطالبات بانکی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری اقتصادی صرف شده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان در دو سال دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته است، گفت: این نرخ در سال 1400 در کشور 4/8 و در استان 4/3 بوده و در سال گذشته در کشور 4/8 و در استان به 5/8  رسیده است.

دهنوی افزود: گلستان جزو سه استان برتر کشور همراه با سمنان و قم در رشد مثبت در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات  است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی استان با رقم 7/9 دهم نشانگر این است که وضعیت اقتصادی استان رو به بهبود است.

معاون اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: میزان واردات استان در سال 1400 مبلغ 210 میلیون دلار بوده که در سال گذشته به 235 میلیون دلار رسیده است و سهم استان از کل صادرات از عدد 9 به 23 درصد رسیده است.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز در 8 سال مدیریت دولت قبل 2/85 میلیون دلار بوده که هم اکنون در دولت سیزدهم به 13 میلیون و 450 هزار دلار رسیده است.

دهنوی گفت: در ماه گذشته  و ماه جاری نیز گلستان رتبه  نخست جوجه ریزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برنامه داریم تا پایان سال 1404 در بخش زنجیره طیور، آبزیان ، گیاهان دارویی و نوغانداری اتفاقت خوبی را رقم بزنیم و گلستان جزو رتبه های برتر در این صنایع باشیم.

دهنوی بیان کرد: توسعه الگوهای روستایی با محرویت توسعه اقتصاد روستاها از مهم ترین برنامه های اقتصادی برای گلستان است که که نقشه راه آن نیز ترسیم شده است.

معاون اقتصادی استاندار گلستان گفت: هیچ خط قرمزی برای احقاق حقوق مردم در استان نداریم و با افراد خاطی در خوزه اقتصادی برخورد میکنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار