دومین دوره آموزش کارآموزان قضایی گلستان امروز در گرگان آغاز شد.


آغاز دومین دوره کارآموزی قضایی از امروز در گلستان

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۱۸ کارآموز جوان از ۵ استان کشور در این دوره حضور دارند و پیش از مشغول شدن در کسوت قاضی در دادگاه‌ها و دادسراها، دوره کار آموزی ۹ ماهه را در حضور قضات پیشکسوت و برجسته در این مرکز طی می‌کنند و برای نشستن بر کرسی قضاوت، آماده می‌شوند.

حیدر آسیابی با بیان این که دادگستری گلستان از پارسال به جمع استان‌هایی پیوسته که دوره‌های کارآموزی قضایی برگزار می‌کند افزود: راه اندازی این دوره ها، فرصتی برای تامین کادر قضایی استان است.

وی گفت: اساتید برجسته، مولفان کتب حقوقی و قضات باتجربه به عنوان استاد در این دوره، آموزش قضات را برعهده دارند و امیدواریم این دوره هم، مانند دوره پارسال موفق باشد.

مهدی جوهری، مدیر کل آموزش قوه قضاییه هم که به صورت وبیناری در این مراسم حضور داشت، گفت: گلستان یکی از استان‌های موفق کشور در آموزش کارآموزان قضایی است.

وی با اشاره به کمبود نیروی قضایی در حوزه‌های قضایی کشور گفت: گلستان با راه اندازی مرکز کارآموزی قضایی، در اولویت جذب قضات تربیت شده در این مرکز است و پیش بینی می‌کنیم با این روند تا یکسال آینده، نیاز قاضی برای این استان به کمترین میزان برسد.

به گفته جوهری، ۴۶ درصد پست‌های قضایی در گلستان، خالی است.

سیزدهمین مرکز کارآموزی قوه قضاییه کشور پارسال با پذیرش ۲۵ کارآموز قضایی در گرگان آغاز به کار کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار