مدیر کتابخانه های عمومی گلستان:

مدیر کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: در حال حاضر ۵ شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند

۵شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آخوند عبدالحی میرزاعلی در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد ،اظهار کرد: به غیر از ۵شهر فاقد کتابخانه عمومی تعداد ۴شهر استان نیز دارای کتابخانه استیجاری هستند.

وی افزود: دو کتابخانه آستان در شهرهای مراوه تپه و نگین شهرکه سالها بلاتکلیف بود در دولت سیزدهم ساخت آن به اتمام رسید و در دهه فجر افتتاح شد.

میرزا علی گفت: یک کتابخانه روستایی در قره قاشلی بندر ترکمن هم افتتاح شده و با امضای تفاهم‌نامه کتابخانه ای در روستای حاجی قوچان گنبد ، مهتر کلاته کردکوی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور در مناطق کم برخوردار استان بخصوص عشایر و ارایه و اهدای کتاب به کودکان این مناطق از نمونه برنامه های کتابخانه های عمومی استان. ر هفته کتابخوانی است.

میرزا علی بیان کرد: هماهنگی با ۱۸۷مدرسه برای بازدید محصلان از کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای هفته کتابخوانی انجام شده و برگزاری همایش کتاب و کتابخوانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، تجلیل از شهر دارانی که از کتابخانه ها حمایت می کنند،کتابداران، کتابخوانان و کتابخانه های برتر تجلیل و تقدیر می شود.

وی افزود: تعداد ۷۷باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۳واحد کتابخانه عمومی و ۱۴کتابخانه مشارکتی هستند و بیش از ۸۰۰هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون نیز بیش از ۱۱هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان گلستان اهدا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار