مدیرکل انتقال خون گلستان:

مدیرکل انتقال خون گلستان با تاکید بر نیاز همیشگی استان به فرآورده‌های خونی گفت: این استان با کمبود شدید گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی O و AB مثبت و AB منفی مواجه است.

گلستان با کمبود شدید خون مواجه است

به گزارش گلستان 24، فاطمه محمدی اظهار کرد: کم‌شدن مراجعه داوطلبان و اهدای خون در فصل سرما، سبب کاهش ذخایر خونی و به ویژه گروه خونی منفی در استان شده که رفع این مشکل به حضور و مشارکت داوطلبان دارنده این گروه‌های خونی نیازمند است.

وی بیان کرد: خون‌های اهدایی مردم نوعدوست گلستان علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی، به مصرف حدود صدها بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز بیماران سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد

محمدی ادامه داد: فرآیند اهدای خون آسان و ایمن است و تیم پزشکی مستقر در مراکز اهدا، تمام تدابیر بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گفته وی مراکز خونگیری گرگان در خیابان پنج آذر روبروی بیمارستان، گنبد کاووس در خیابان ۱۷ شهریور شرقی جنب بخشداری، علی آباد کتول در خیابان بنیادشهید قدیم کوچه امام خمینی ۱۵، کردکوی جنب مسجد جامع، بندرگز خیابان اسدی عرب بعد از فرمانداری، بندرترکمن داخل هلال احمر و آق قلا داخل پارک کودک روبروی پل جدید آماده دریافت خون مردم نوعدوست گلستان است.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است

 

ارسال نظر

آخرین اخبار