رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان:

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از جذب 820 نفر آتش نشان داوطلب در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

افزایش بیش از دو برابری جذب آتش نشان داوطلب در سال جاری

به گزارش گلستان 24، موسی الرضا صفری اظهار کرد: با توجه به جذب 820 آتش نشان داوطلب، درصد جذب آتش نشان داوطلب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از دو برابری یافته است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار آتش نشان داوطلب در امدادرسانی در مواقع اضطراری افزود: نیروهای آموزش دیده داوطلب آتش‌نشان و امدادی در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون در راستای دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

صفری با بیان اینکه نیروهای داوطلب می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان داوطلب که با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانی و فراگیری آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده اند، در مواقع بروز حادثه با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی را در مواقع بحران به طور جدی یاری می کنند.

جذب آتشنشان داوطلب، از طریق جلب مشارکت و تعامل شهروندان و اقشار مختلف جامعه بخصوص در  مساجد، فرهنگسراها و ... انجام می گیرد.

صفری در ادامه به وظایف آتش‌نشانان داوطلب پرداخت و عنوان کرد: مشارکت و همکاری با نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی ، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای، انجام ماموریت‌های پیشگیرانه ایمنی ، تبیلغ و ترویج توصیه‌های ایمنی بین شهروندان از جمله وظایف آتش‌نشانان داوطلب است.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب می توانند با حضور در ایستگاه های عملیاتی در محل سکونت و یا ارسال مشخصات به شماره 09207270125 بصورت پیامک یا پیام رسان های داخی ایتا ، سروش و روبیکا اقدام به ثبت نام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار