مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان از راه‌اندازی ۲۶۰ آشپزخانه اطعام مهدوی به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور طبخ و توزیع غذای گرم بین مددجویان تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار آسیب‌پذیر ساکن در محلات کم‌برخوردار مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.

۲۶۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان 24، عیسی بابایی اظهار کرد: این آشپزخانه‌ها که شمار آن در روزهای آینده به ۲۷۵ مورد افزایش خواهد یافت، توسط ۳۶۰ مرکز نیکوکاری فعال زیرپوشش کمیته امداد گلستان و با مشارکت نیکوکاران در ۱۹ شهر این استان راه‌اندازی شدند.

وی اضافه کرد: مطابق برنامه تدوین شده، آشپزخانه‌های اطعام مهدی در ماه مبارک رمضان در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار وعده غذایی گرم طبخ و بین گروه‌های هدف اشاره شده توزیع خواهند کرد.

بابایی بابیان اینکه تاکنون حدود ۱۲۴ هزار وعده غذایی گرم طبخ و توزیع شده است، ادامه داد: علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم، پهن کردن سفره‌های افطاری ساده ویژه مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در محلات کم‌برخوردار مناطق شهری و روستایی گلستان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان با همراهی نیکوکاران در ماه مبارک رمضان است.

به گفته وی، از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون ۷۸ هزار و ۱۹۷ سفره افطاری ساده در نقاط هدف در شهرها و روستاهای گلستان پهن شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان همچنین از برنامه‌ریزی برای توزیع ۸۹ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی و سبد کالا بین مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این بسته‌ها که هر کدام یک میلیون تومان ارزش دارند توسط کمیته امداد با همراهی جامعه خیرین و مراکز نیکوکاری زیرپوشش این نهاد تهیه و توزیع می‌شود.

بابایی از توزیع ۳۰ هزار و ۲۹۰ بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد و افزود: در نظر داریم تا پایان ماه مهمانی خدا به هر یک از حدود ۸۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گلستان حداقل یک بسته کالایی داده شود.

وی با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم و نیکوکاران در طرح‌های خدماتی کمیته امداد در طول سال، اضافه کرد: علاقمندانی که تمایل به مشارکت در طرح‌های این نهاد بالاخص در ماه مبارک رمضان را دارند می‌توانند از طریق سامانه‌های پیش‌بینی شده، کمک و هدایای خود را انجام دهند.

بابایی گفت: هزینه هر وعده غذای گرم ۱۱۰ هزار تومان و هر وعده افطاری ساده ۶۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که افراد می‌توانند به هر تعداد که تمایل دارند در این طرح‌ها مشارکت کمک کنند.

به گفته وی، افرادی که قصد کمک به طرح تهیه سبد کالا، طبخ غذای گرم و افطاری ساده کمیته امداد گلستان در ماه مبارک رمضان را دارند می‌توانند عدد ۲ را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ ارسال کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان همچنین از تحت حمایت بودن ۱۱ هزار فرزند یتیم و طرح محسنین کمیته امداد این استان خبر داد و گفت: ۳۶ هزار نفر از افراد خیر و نوعدوست از سراسر کشور حامی این فرزندان ایتام و محسنین هستند.

بابایی افزود: افرادی که قصد حمایت از فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد را دارند می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ ارسال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار