استاندار گلستان گفت: ۲۴ نفر از قهرمانان این استان که در سال‌های گذشته موفق به کسب مدال در میادین معتبر آسیایی، جهانی و المپیک شده بودند در دولت سیزدهم استخدام درآمدند.

۲۴ ورزشکار مدال‌آور گلستان استخدام شدند

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه امروز در مراسم اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدال‌آوران گلستانی حاضر در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: یکی از نتایج استخدام مدال‌آوران، علاوه بر کمک به تامین پایدار معیشت ورزشکاران، افزایش انگیزه حضور پرداوم در ورزش حرفه‌ای در جوانان مستعد است.

وی بیان کرد: کمبود بودجه ورزش گلستان در سال‌های قبل، موجب عقب‌ماندگی زیرساختی و کاهش انگیزه در ورزشکاران حرفه‌ای شد که دولت سیزدهم بخش از این کمبود را با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی جبران کرد.

استاندار گلستان افزود: ورزشکاران این استان با اراده و همت بالا توانستند ۷۲ مدال کسب شده در سال ۱۴۰۰ را به ۴۵۸ مدال در سال جاری ارتقا دهند.

زنگانه ادامه داد: در سفر نخست رییس‌جمهور به گلستان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و در سفر دوم نیز سه هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تجهیز ورزش استان مصوب شد.

نماینده ولی ‌فقیه در گلستان هم در این مراسم گفت: تمرکز دشمن برای پیروزی در جنگ فرهنگی است تا با استفاده از این روش و ابزارهای موثر در این نبرد، جوانان ما را از هویت خود دور کند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: دشمن در فضاهایی که برای جنگ فرهنگی در نظر گرفته، از کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند که در چنین شرایطی ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران باید با اخلاق و رفتارهای پهلوانانه و قهرمانانه به الگویی خاص و ویژه برای نسل جوان تبدیل شوند.

امام جمعه گرگان گفت: شناسایی استعدادها و فراهم کردن زمینه‌های رشد آنان، می‌تواند ایران را به درجات بالا و مهم برساند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به این که گلستان به لحاظ صنعتی شرایط مطلوبی برای حمایت از ورزش ندارد گفت: با وجود این مشکلات باید از رشته‌های پرطرفدر مانند بسکتبال، والیبال و کبدی بیشتر حمایت شود.

وی با اشاره به افزایش مدال‌های ورزشکاران گلستانی به نسبت سال‌های گذشته، افزود: رشد فزاینده مدال‌های ورزشکاران گلستانی نویدبخش روزهای درخشان ورزش این استان است.

افتتاح ۳۸ پروژه ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: در دولت سیزدهم با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم و مصوبات سفر، ۳۸ پروژه با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

قاسمعلی برزمینی اظهار کرد: در دور اول سفر رییس جمهور به گلستان، سهم ورزش استان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بود که در سفر دوم به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: ورزشکاران گلستانی در مسابقات آسیایی، پاراآسیایی، پارالمپیک و بین‌المللی سال گذشته در مجموع ۶۳ مدال کسب کردند، در حالی این تعداد تا پایان آذر ماه به ۸۰ مدال رسید.

وی ادامه داد: گلستان ۴۲۰ دعوت شده به اردوهای تیم ملی و ۱۵۰ عضو ثابت تیم‌های ملی رشته‌های مختلف از میان ۶۸ هزار ورزشکار سازمان یافته سال جدید دارد.

برزمینی افزود: ورزش گلستان در کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو ۲۹ ورزشکار، مربی و داور داشت که ۱۵ ورزشکار مدال‌آوری کردند.

وی یادآور شد: این استان به لحاظ تعداد ورزشکار و تعداد مدال‌های کسب شده از هانگژو بعد از استان‌های تهران و مازندران در رده سوم قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار