مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی گلستان:

مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی استان گلستان گفت: اطلس محلات کم برخودار تدوین تا 10 اسفندماه تدوین می شود.

تدوین اطلس محلات کم برخودار از برنامه های مهم این قرار گاه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد علی معروفی عصر امروز در نشست خبری دستاوردهای قرارگاه مردمی تحول اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: این اطلس با رویکرد شناسایی نقاط قوت و ضعف محلات و ایجاد توانمندی بر اساس نوع نیاز محلات و همچنین برنامه ریزی برای کاهش آسیب های با توجه به شاحه های آسب های اجتماعی  در دست تدوین است که به زودی به اتمام می رسد.

وی افزود: ایجاد روحیه همدلی و مشارکت مردم محلات کم برخودار در رفع مشکلات و شناسایی توانمدی های افراد بخصوص نوجوانان و جوانان از برنامه های اولویت دار  این قرار رگاه است که با جدیت در حال پیگیری است.

معروفی با اشاره به همکاری دستگاه های اجرائی  با فعالیت های این قرار گاه نیز گفت: دستگاه های اجرائی از جمله دستگاه قضا، شهرداری ، بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری و دیگر نهاد ها نفش مهمی در پیشبرد اهداف این قرار گاه با فعال کردن مردم همان محلات در رفع مشکلات دارند که البته در این بین هم هستند دستگاه های اجرائی که می توانند نقش بسیار بسزایی در کاهش آسیب ها داشته باشند اما علاقمندی به همکاری ندارند.

وی افزود: ۶ محله در شهر گرگان و دو محله در شهر گنبدکاووس که کم برخوردار و نیازمند توجه بیشتری هستند شناسایی و کارهای خوبی در آنجا انجام می‌شود محلاتی مانند کوی عرفان، انجیراب، چناران، قلعه حسن، اوزینه، افسران در شهرستان گرگان که برنامه‌های تحولی در دستورکار قرار دارد و در گنبدکاووس نیز منطقه سیدآباد پیش‌بینی شده است.

معروفی بیان کرد: قرارگاه و دفتر تحول اجتماعی از سال ۹۹ تقریبا عملیاتی و در میدان اقدام و عمل حضور دارد و فعالیت‌هایی را در مناطق کمتر برخوردار انجام داده است در قدم اول آسیب‌ها و فرصت‌های منطقه شناسایی شدند تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته شود و به مسائل مهم منطقه بیشتر بپردازیم.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان از جمع‌آوری ۴۷ ضایعاتی در کوی عرفان که محل آسیب‌های اجتماعی بودند خبر داد و گفت: در زمینه ورزشی شهرداری هم پای کار آمد و در محله اوزینه و کوی عرفان و انجیراب اتفاقات خوبی افتاد.

معروفی افزود: مابقی کارها در ابعاد مختلف در محلات کمتر برخوردار در حال پیگیری و اجراست که در ۱۰ عرصه ویژه این محلات را رشد می‌دهیم.

وی گفت: قبل از اینکه شناسایی ما در محلات تکمیل نشده ورود نمی‌کنیم قرارگاه تحول اجتماعی اعتقاد دارد اگر قرار است تحول اساسی در محلات رخ دهد باید نوجوان این میدان از معنویات برخوردار شود.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی در استان گلستان گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه مردمی از طریق قرارگاه تحول محله و دلسوزان اجتماعی ورود به کارهای اجرایی و عملیاتی می‌شود تا امورات مردم تسهیل‌گری شود.

معروفی گفت: کمیته‌ها و هسته‌های مردمی در محلات راه‌اندازی می‌شود قرارگاه تحول حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند تا امورات مردم به راحتی پیگیری و حل شود. 

وی افزود: مردم از این طریق هویت در دستگاه‌ها می‌گیرند تا آورده خوبی را در میدان به دست آورند که در مدت بیش از دو سال خدمات خوبی در محلات کمتر برخوردار صورت گرفت.

معروفی بیان کرد: قبل از فعالیت این قرار گاه هیچ گونه رصدی در رابطه با مشکلات، نوع آسیب ها و نیازهای این محلات صورت نگفته بود اما در حال حاضر با بررسی های جامعی که تویظ تیم قرار گاهی ومردمی و کارسناسان اجتماعی صورت  نیازهای مختلف این محلات پلاک گذاری شده ایت و به صورت نرم افزای و اطلس به آنها پرداخته شده است.

وی رقم دریافتی برای رفع نیازهای این محلات را 3 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امید داریم بعد از ارائه کامل گزارش های اینمحلات و فعالیت های انجام شده مردمی سقف این تسهلات نیز افزایش یابد.

معروفی با بیان اینکه باید نقاب بدبینی را از محلات کم برخوردار برداریم ، اظهار کرد: تمامی مردم این محلات بسیار مردمی با ایمان و خیرخواه هستند که بعد از "اه سازی در رابطه با تغییر محله و نوع برخورد با مشکلات به سرعت و با همکاری یکیدگر نفش مهمی در پیشبرد اهداف این قرار گاه دارند.

وی افزود: برای نخستین بار از یکم اسفندماه جاری حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ۵۰۰ نفر که ۳۰۰ نفر از محلات حاشیه‌نشین و ۲۰۰ نفر از معلولان ناشنوا استان و شمال و خراسانات هستند را به راهیان نور اعزام می‌کنیم.

وی افزود: قرارگاه تحول اجتماعی استان گلستان با همکاری دستگاه‌هایی که متولی اعزام کاروان‌های راهیان نور هستند نوجوانان کنشگر اجتماعی درمحلات را شناسایی کرده است بعد از این مرحله، ما برنامه‌های تربیتی و اجتماعی مفصلی برای این افراد پیش‌بینی کردیم و در یکسال و نیم اخیر اجرایی شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار