مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان تقویت بخش کشاورزی را ضرورت توسعه استان بیان کرد و گفت: این حمایت بویژه در زمینه تولید گندم کیفی موجبات رشد هم جانبه گلستان را فراهم می کند.

تقویت بخش کشاورزی ضرورت توسعه استان گلستان است

به گزارش گلستان 24،  رمضانعلی ریاحی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اظهارداشت: گلستان از نظر میزان تولید گندم درجایگاه ممتاز کشوری قرار داشته و طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیرکشت گندم استان در سال زراعی جاری حدود ۳۶۰ هزار هکتار و پیش بینی تولید به طور تقریبی ۸۰۰ هزار تن است.

عضو هیات مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اضافه کرد: متناسب با میزان تولید هر ساله گندم در استان ظرفیت ذخیره سازی به وجود آمده و می توان مازاد گندم دیگر استان ها را نیز در مراکز گلستان ذخیره و نگهداری کرد.

ریاحی درخصوص صادرات گندم و آرد از گلستان به مناطق مختلف کشور نیز گفت: برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده در حال انجام بوده تا گندم برداشت شده در مزارع استان با استفاده از ظرفیت مطلوب کارخانجات آردسازی گلستان تبدیل به آرد کیفی شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان همچنین گفت: تلاش می شود با تقویت تعامل با دیگر دستگاه های مرتبط با صنعت گندم و آرد و نان در استان مشکلات و موانع توسعه صنعت غلات به ویژه محصول استراتژیک گندم رفع شود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز ضمن بیان مطالب و رهنمودهایی در خصوص حفظ و صیانت از گندم، بر افزایش کیفیت نان تولیدی در استان تاکید نمود.

استان گلستان واقع در شمال ایران از قطب های کشاورزی کشور بویژه در بخش کشت محصولات استراتژیک همچون گندم و دانه های روغنی می باشد./گلستان شرق

ارسال نظر

آخرین اخبار