مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان خبر داد :

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: تعداد 150 اکیپ از اوایل اسفندماه تا کنون بر بازار های استان در 7 شهرستان نظارت می کنند.

نظارت 150 اکیپ بر بازار عید گلستان/تشکیل 310 پرونده از ابتدای اسفند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، تقی حسام در آخرین نشست خبری پایان سال اظهار کرد: از اوایل اسفندماه تا به امروز 832 بازرسی انجام شده که ددر همن رابطه 310 پرونده برای  برهی متخلفان نیز تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز 15 هزار و 810 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات در این دستگاه اجرائی تشکیل شده که یکهزار و 935 فقره آن مربوط به قاچاق کالا  و 3 هزار و 484 فقره نیز مربوط به لوازم بهداشتی و آرایشی بوده است.

حسام گفت: این پرونده ها نسبت به سال قبل که 14 هزار و 300 فقره بوده رشد 16 درصدی داشته است و حوره لوازم آرایشی و یهداشتی بالاترین آمار پرونده های را به خود اختصاص دداده است.

وی بیان کرد: جرمیه پرونده هایی که امسال تشکبل شده 171 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که تعدادی از این پرونده ها هنور مراحل تجدید نظر را طی میکنند و حم قطعی برای آنها صادر نشده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه این دستگاه اجرائی و قضائی همواره در راستای احقاق حقوق مردم فعالیت میکند ، اظهار کرد: از هیچ تخلفی چشم پوشی نمیکنیم و و جرمیه پرونده هایی با رقم های میلیاردی به دلیل گرگان فروشی و تضییع حقوق مصرف کنندگان نشان از عزم جدی این دستگاه اداری برای احقاق حقوق عامه دارد تا حدی که چندی پیش یکی از شرکت های بزرگ استان به جرم گران فروشی مبلغ 22 میلیارد تومان جریمه شد.

وی افزود: در 11 ماهه امسال نیز 12 هزار و 206 فقره پرونده به اجرای احکام وارد شده که 22 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آنه جریمه صادر شده که 2 میلیارد و 900میلیون تومان بابت حسارت  در حق شاکیان به آنها برگشت داده شده است.

حسام با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده های قدیمی وارد سیستم شده اند ، اظهار کرد: سال ها بخش بایگانی از پرونده های تشکیل شده انباشته شده بود که مشکلات زیادی را ایجاد میکرد و با طبقه بندی تعداد 130 هزار پرونده برای 16 سال و تحویل آنها به مرکز اسناد ملی کشور حج زیادی از این پرونده ها از بایگانی کاغذی خارج و سیستمی شد.

به گفته وی در حال حاضر تعداد 16 قاضی  در ادارت تعزیرات حکومتی استان کار قضاوت بر پرونده ها را برعهده دارند که 4 تفر از آنها امسال جذب شده اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی عنوان کرد که از ابتدای اسفندماه تا کنون فروشندگان پوشاک بیشترین پرونده های تخلفی در فروش را نسبت به دیگر صنوف به خود اختصاص داده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار