مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان گفت: ۲۸۱ کارشناس بهداشت محیط از امروز (۱۵ اسفند) نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز را آغاز کردند.

آغاز نظارت بهداشتی ویژه ماه رمضان و نوروز در گلستان

به گزارش گلستان 24، حسینعلی ناصری اظهار کرد: با هدف تامین سلامت عمومی مردم و جلوگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا در ایام مسافرپذیری استان به‌ویژه در تعطیلات نوروز که امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است کارشناس بهداشت محیط برنامه‌های نظارتی خود را تشدید کردند.

وی افزود: کارشناسان، نظارت بر ۳۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی حساس شامل آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، نانوایی‌ها، کارگاه‌های شیرینی پزی، مساجد، جایگاه عرضه سوخت، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه گلستان را تا ۲۵ فروردین سال آینده انجام می‌دهند.

وی گفت: این کارشناسان در ۱۴ شهرستان گلستان به صورت انفرادی و یا در قالب تیم‌های مشترک با شهرداری، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها، دامپزشکی، فرمانداری‌ها، حوزه گردشگری و شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی، روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از مصرف آب تا نحوه تهیه مواد اولیه و طبخ غذا و نحوه خدمات دهی در اماکن عمومی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: نمونه برداری از آب و مواد غذایی، کلر سنجی از آبی که برای آشامیدن و یا تهیه غذا استفاده می‌شود، اندازه‌گیری روغن و نمک مورد استفاده در غذا و نظارت بر نحوه عرضه مواد غذایی در بازارهای هفتگی از جمله اقدامات کارشناسان در بازدیدهای میدانی است.

ناصری افزود: کارشناسان در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در مرحله نخست تذکر می‌دهند و با تکرار آن واحدهای متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند و در صورت ادامه‌دار بودن تخلف، واحدهای مورد نظر پلمب خواهند شد.

وی گفت: بازرسی کارشناسان بهداشت محیط به طور مداوم در طول سال در حال اجراست اما با توجه به حساسیت‌های ایام خاص مانند ماه رمضان و عید نوروز این نظارت‌ها بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت ویژه‌ انجام می‌شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار