مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مراکز اهدای خون گلستان همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و با شعار «فرشتگان رمضان، اهدای خون اهدای زندگی دوباره» به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمت رسانی مراکز اهدای خون گلستان همزمان با حلول ماه مبارک

به گزارش گلستان 24، فاطمه محمدی اظهار کرد: چهار پایگاه ثابت در گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و آق‌قلا و ۲ تیم هم به صورت سیار با حضور در روستاهای استان کار خون‌گیری از مردم در ماه مبارک رمضان را انجام می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت پایگاه‌های خون‌گیری با توجه به نیاز خونی همیشگی بیماران هیچگاه تعطیل نیست و طبق برنامه‌ریزی در ماه مبارک رمضان هم پایگاه انتقال خون گرگان و گنبدکاووس روزها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۳۰ دقیقه بامداد فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: علاوه بر آن، مرکز اهدای خون علی‌آبادکتول در تمام روزهای هفته و مرکز انتقال خون آق‌قلا هم روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه و ۲ تیم سیار هم در روستاهای استان هر شب از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۱۲ بامداد خون‌گیری از مردم را انجام می‌دهند.

محمدی گفت: امسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز اهدای خون استان گلستان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۷۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۰۰ نفر از اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل دادند، افزود: آمار اهدای خون در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: این استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار