مدیرکل انتقال خون گلستان:

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: تکمیل ساخت پنجمین پایگاه ثابت اهدای خون استان در رامیان و تجهیز آن به تخت‌های خون‌گیری به هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نیازمند ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پنجمین پایگاه اهدای خون استان هستیم

به گزارش گلستان 24، فاطمه محمدی اظهار کرد: در ۱۴ شهرستان گلستان متشکل از ۲۴ شهر و نزدیک به هزار روستا فقط چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول فعال است و مردم سایر نقاط برای اهدای خون مجبور به تردد به این چهار شهر هستند.

وی افزود: عملیات ساخت پنجمین پایگاه انتقال خون استان در رامیان از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال رایزنی هستیم از محل اعتبارات استانی و شهرستانی پنج میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان و سه میلیارد ریال برای تامین تجهیزات آن شامل تخت خون‌گیری و لوازم جانبی تخصیص یابد.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: علاوه بر آن نیروهای این مجموعه روزانه بر اساس تقاضای مردم شهرها و روستاهای مختلف به صورت سیار در محل‌های پیش بینی شده برای خون‌گیری مستقر می‌شوند که این ترددها باعث خستگی کارکنان و فرسودگی تخت‌های خون‌گیری شده است.

محمدی گفت: استان گلستان برای بهبود شرایط و افزایش میزان اهدای خون حداقل به راه اندازی ۲ واحد سیار اتوبوس خونگیری با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق فاقد پایگاه ثابت انتقال خون نیاز دارد و پیگیری برای جذب این اعتبار از محل منابع استانی و ملی در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اعلام آمادگی مسوولان و خیران گالیکش که یکی از شهرستان‌های با استقبال خوب مردم برای اهدای خون محسوب می‌شود قرار است محلی در پارک نیلکو برای استقرار یک واحد خون‌گیری سیار اختصاص یابد و با همکاری شبکه بهداشت تیمی از کارکنان این مجموعه بعد از فراگیری آموزش‌های لازم در این محل مستقر خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: امسال ۱۹ هزار و ۹۵۵ نفر در استان متقاضی اهدای خون بودند که بعد از معاینات لازم ۱۶ هزار و ۲۰۶ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند که افزایش هفت درصدی اهدای خون را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون ذخیره خونی گلستان ۱۰ روز است که در صورت فعال سازی اتوبوس‌های خون‌گیری و پایگاه‌های سیار میزان مراجعه کنندگان بیشتر خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار