سرپرست پارک ملی گلستان با اشاره به خسارت سیل فروردین ماه به جاده‌های دسترسی و تاسیسات زیرساختی این ذخیره‌گاه، گفت: جبران این خسارت نیازمند ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

جبران خسارت سیل پارک ملی گلستان به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، وحید خیرآبادی اظهار کرد: بارندگی‌ زمستانه و در ادامه فروردین ماه علاوه بر نقش موثر در رشد قابل توجه پوشش گیاهی و سرسبزی جنگل‌ها و مراتع و پرآب شدن رودخانه‌ها و چشمه‌ها، به بخشی از راه‌های دسترسی و تاسیسات زیرساختی پارک ملی گلستان خسارت زد.

وی افزود: ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی چند روز قبل در مناطق مختلف پارک ملی گلستان باعث تخریب بیش از پنج هزار متر راه دسترسی از جاده کمربندی دشت به سمت قیزقلعه، جاده دسترسی محیط بانانی دره آلمه، جاده کمربندی سولگرد و مسیر تنگراه- خان‌دوشان شد.

سرپرست پارک ملی گلستان ادامه داد: خسارت وارده به مدیریت بحران اعلام شده و با تخصیص اعتبارات لازم به زودی عملیات ساخت و مرمت این جاده‌های دسترسی و تاسیسات زیرساختی آغاز خواهد شد.

به گفته خیرآبادی، پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی در کشور است که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره سال ۱۹۷۶ میلادی در سازمان یونسکو به ثبت رسید و همچنین ثبت جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۹ بر ارزش آن افزوده است.

وی با اشاره به اینکه این پارک به لحاظ غنای تنوع زیستی در کشور و خاورمیانه حرف اول را می‌زند. اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، ۱۵۰ گونه پرنده، ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و منابع آبی این پارک شناسایی شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار