فرماندار گرگان با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‌ها گفت: مجازات متخلفانی که با اقدامات غیرقانونی خود مال و جان مردم را به مخاطره می‌اندازند باید بازدارندگی لازم را داشته باشد و صرفاً به پرداخت جریمه اکتفا نشود.

مجازات متخلفانی که جان و مال مردم را به مخاطره می‌اندازند، بازدارنده باشد/دهیاری‌های روستاهای حاشیه جنگل به وسایل اطفای حریق تجهیز شوند

به گزارش گلستان 24،  عیسی پایین‌محلی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه بخش زیادی از بحران‌ها منشا انسانی دارد، اظهارکرد: برخی از فعالیت‌های انسانی زمینه‌ساز بروز بحران و تشدید خسارت ناشی از حوادث طبیعی است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه تجاوز و دست اندازی به حد و حریم بستر رودخانه‌ها یکی از علل اصلی تشدید خسارت‌های ناشی از سیلاب است، گفت: برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه از جمله در تیمورآباد می‌تواند آثار و تبعات منفی زیادی در پی داشته باشد و لازم است با اینگونه تخلفات با شدت و جدیت برخورد شود.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان و شهرستان خاطرنشان کرد: مجازات متخلفانی که با اقدامات غیرقانونی خود مال و جان مردم را به مخاطره می‌اندازند باید بازدارندگی لازم را داشته باشد و صرفاً به پرداخت جریمه اکتفا نشود.

پایین‌محلی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گرگان خواست به نسبت اعتباراتی که در اختیار دارند، مرمت و بازسازی برخی محورها از جمله توسکستان، جاده قدیم گرگان به کردکوی و ... را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد سال گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تمهیدات لازم را برای تامین سوخت روستاهای بالادست و کشاورزان و دامداران این مناطق بیندیشند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان در پاییز محتمل است از منابع طبیعی و محیط زیست خواست آمادگی لازم را برای مقابله با حریق‌های احتمالی داشته بلشند.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های زیست محیطی و گروه‌های جهادی در امر اطفای حریق صورت گیرد. برای این کار نیاز است نسبت به تجهیز برخی از دهیاری‌ها به ویژه در روستاهای حاشیه جنگل اقدام شود.

پایین‌محلی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌ها و موضوعات مختلف گفت: اگر بتوانیم مردم را آموزش دهیم، توانمند کنیم و پای کار بیاوریم در بسیاری از امور به موفقیت خواهیم رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار