مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۹۵ نقطه پرتصادف در استان وجود داشت که تا نوروز ۱۴۰۳، ۴۷ نقطه اصلاح شد و تا پایان سال جاری نیز ۹۰ درصد نقاط حادثه‌خیز باقی مانده ایمن‌سازی خواهد شد.

اصلاح ۴۷ نقطه نا ایمن تا نوروز 1403

به گزارش گلستان 24، عادل مصدقی به کاهش تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: یک کشته هم زیاد است و امیدوارم شاهد سوانح جاده‌ای و فوت ناشی از آن در استان نباشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ جلسات منظم کمیسیون ایمنی راه‌های استان و کمیسیون ترافیک و شورای راهبری تصادفات برگزار شد و موضوعات مختلف مانند راه‌ها، تصادفات و خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان و عضو کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌ و پس از تعیین برنامه‌های مداخله‌ای دستگاه‌های اجرایی، مصوبات خوبی تعیین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای موج سوم سفرها (عید سعید فطر) اندیشیده شد، افزود: ۹۵ نقطه پرتصادف در استان وجود داشت که تا نوروز ۱۴۰۳، ۴۷ نقطه اصلاح شد و تا پایان سال جاری نیز ۹۰ درصد نقاط حادثه‌خیز باقی مانده ایمن‌سازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان یادآور شد: ۸۸ درصد علل تصادفات در گلستان عامل انسانی بوده که می‌طلبد در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش به کاربران جاده‌ای و سرنشینان خودرو اقدامات بیشتری انجام شود.

مصدقی گفت: آمار سامانه‌های ترددشمار استان از ابتدای طرح نوروزی(۲۴ اسفند) تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۱ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۵ تردد ورودی و خروجی استان را ثبت کردند.

وی به جابه جایی بیش از ۱۱۵ هزار مسافر در ایام نوروز امسال در گلستان اشاره کرد و افزود: از مجموع مسافران جابه‌جا شده نوروزی، حدود ۳۰ هزار مسافر به‌وسیله اتوبوس، حدود ۶۰ هزار مسافر به‌وسیله مینی بوس و ۲۶ هزار و ۳۳۱ مسافر توسط خودروهای سواری به نقاط مختلف استان و کشور سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه حدود ۴۴ هزار مسافر از استان خارج و بیش از ۴۵ هزار مسافر وارد استان گلستان شدند، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۷۱۶ هزار و ۶۴۱ تردد ورودی و ۷۰۴ هزار و ۵۹۴ تردد خروجی در گلستان به ثبت رسیده است.

مصدقی، ۳۳ درصد از ترددها را غیربومی اعلام کرد و با اشاره به موج سوم تعطیلات(عید فطر)، از مسافران خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار