مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امسال شرایط تعیین معلم نمونه کشوری تغییر پیدا کرده است و به صورت مدرسه ای، شهرستانی و استانی است.

شرایط انتخاب معلم نمونه تغییر کرده است/پول داریم ،زمین نداریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید رضا نظری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: امسال گلستان ۲معلم نمونه کشوری دارد.

وی افزود: از بین ۳۲استان کشور ۱۴استان معلم نمونه معرفی کردند که گلستان امسال ۲ معلم معرفی کرده است.

نظری افزود: سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ معلم جذب آموزش پرورش شده که این رقم امسال به دو هزار و ۲۰۰معلم رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری نزدیک به ۲۰۰میلیارد تومان و در سفر دوم یکهزار میلیارد تومان مصوبه داشته ایم که ۶۳درصد مصوبات سفر اول تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا وبا دستور ریاست جمهور اردوگاه دانش آموزی جزیره آشوراده به اردوگاه کشوری تبدیل شده و در حال تکمیل آن هستیم .

نظری افزود: سرانه غذایی دانش آموزان مدارس شبانه روزی نیز ۵ برابر شده است .

وی بیان کرد: ۱۹هزار دانش آموز عشایری در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و در حال حاضر گلستان دارای ۱۸مدرسه شبانه روزی در مقطع متوسطه اول و ۱۷مدرسه در مقطع متوسطه دوم است.

وی افزود: گرگان به شدت با کمبود فضای آموزشی روبرو است و این در حالی است که پول برای ساخت مدرسه بخصوص در جنوب شهر گرگان داریم اما زمین برای ساخت مدرسه به ما نمیدهند.

نظری ادامه داد: با حمایت های استاندار نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه درنظر گرفته شده که زمین نداریم .

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ‌اظهار کرد: فضای آموزشی از ۱۹ مترمربع به ۴۸مترمربع رسیده است و ۱۱۵ پروژه ورزشی درون مدرسه ایدز دولت سیزدهم تکمیل شده و این رقم در سال های قبل فقط ۷۰پروژه بوده است .

نظری بیان کرد: خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس نیز رشد ۵برابری در دولت سیزدهم داشته است و مبلغ ۳۵۰میلیارد تومان تجهیزات کشاورزی ، صنعتی ،خدماتی و هنری برای هنرستان‌ها خریداری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار