مردم شهرستان گرگان و مسافرانی که گرگان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند روز جمعه خود را در کنار آبشار زیبای «زیارت» گذراندند.

یک روز تعطیل با آبشار «زیارت» گرگان

به گزارش گلستان 24، امروز مردم شهرستان گرگان و همچنین مسافرانی که گرگان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، در کنار آبشار «زیارت» گرگان حاضر شده و از نعمت‌های خدادادی و طبیعت بکر این سرزمین استفاده کردند.

آبشار «زیارت» در میان جنگل ناهارخوران و در حاشیه روستای «زیارت» واقع است.

محور ناهاخوران گرگان، نقطه‌ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است که در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد.

هوای معتدل و مطبوع این نقطه از شهرستان گرگان باعث شده تا مردم این شهر و مسافرانی که در گرگان حاضر می‎شوند، ساعاتی از روز را برای تقویت روحیه و احساس آرامش در این منطقه بگذرانند.

محور نهارخوران گرگان به دلیل ویژگی‎هایی که دارد از حدود 20 سال گذشته دچار تغییراتی شد که تعریض محور و ساخت‌وساز‌های گوناگون و همچنین احداث پارک‎های مختلف باعث شده تا این منطقه به یکی از محورهای اصلی و شلوغ شهر تبدیل شود.

روستای «زیارت» در امتداد محور نهارخوران قرار دارد که طبیعت زیبا و منحصر به فرد این روستا نیز باعث شده تا مسافران و گردشگران زیادی، این روستا را برای تفریح و گردشگری انتخاب کنند.

در انتهای روستا نیز آبشار «زیارت» واقع شده که برای رسیدن به این آبشار زیبا، باید از بین کوه‎ها و جنگل‎های موجود در این منطقه و پس از طی کردن مسافتی به صورت پیاده، عبور کرد.

روستای «زیارت» که هفت کیلومتر بعد از جاده ناهارخوران به سمت جنوب قرار دارد به لحاظ سبک معماری خانه‌ها و قدمت تاریخی آن جزء 20 روستای برتر گردشگری ایران است.

ارتفاع آبشار زیارت 15 متر است و ریزش آب از این ارتفاع باعث شده تا ذرات آب در هوا به صورت معلق به پایین بریزد و زیبایی خاصی را در زیر نور آفتاب پدید آورد.

رطوبت موجود در این منطقه نیز باعث شده تا سنگ‎های اطراف آبشار پوشیده از گلسنگ و خزه شود.

وجود چنین فضایی باعث آن شده تا محیط مناسب برای حضور گردشگران و مسافران شود./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار