اکنون بعد از گذشت ۵ ماه از اعلام خبر اولیه جذب ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش، در شرایطی که نمایندگان مجلس، زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ۱۱ مرداد اعلام کرده‌ بودند اما ثبت‌نام رسمی آزمون از ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.

آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش/زمان نام نویسی

به گزارش گلستان 24، اواخر سال گذشته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اخذ موافقت برای جذب 5 هزار نفر در این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد که فراخوان آن تا یک ماه دیگر اعلام می‌شود.

اما ماجرای آزمون استخدامی آموزش و پرورش در کش و قوس اخذ کتبی موافقت و تصویب جزئیات و منابع آزمون قرار گرفت؛ مسئولان آموزش و پرورش از اعلام جزئیات خودداری می‌کردند و اطلاعات پراکنده‌ای که از سوی مسئولان غیر وزارتخانه آموزش و پرورش منتشر می‌شد، بر سردرگمی علاقه‌مندان به ورود در این وزارتخانه می‌انجامید.

آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش/زمان نام نویسی

در کنار سکوت خبری آموزش و پرورش در خصوص آزمون استخدامی، سایت‌های مختلف نیز به اطلاع‌رسانی و اخذ وجه از مردم برای ارائه منابع آزمون اقدام می‌کردند و این در شرایطی بود که هیچ منابعی از سوی مراجع مربوطه اعلام نشده بود.

اکنون بعد از گذشت 5 ماه از اعلام خبر اولیه جذب 5 هزار نفر در آموزش و پرورش، در شرایطی که نمایندگان مجلس، زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را 11 مرداد اعلام کرده‌ بودند و موجی نیز در خصوص آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی از فردا در رسانه‌ها و سایت‌ها راه‌ افتاده بود، امروز اطلاعیه‌های از سوی سازمان سنجش منتشر شد مبنی بر اینکه ثبت‌نام آزمون استخدامی از 15 مرداد آغاز می‌شود و تا 21 مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

* جذب 1750 ایثارگر در آزمون آموزش و پرورش

هنوز جزئیات رشته‌ها و منابع آزمون اعلام نشده است اما محمدحسین کفراشی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آمده است « کلیه دستگاه‌های موضوع ماده(2) این قانون مکلفند حداقل 25 درصد از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نمایند، به خانواده شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و 5 درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانباز زیر 25 درصد و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت، اختصاص دهند» که وزارت آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های موضوع ماده(2) است.

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی 5 هزار نفر در آموزش و پرورش، 1750 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران می‌توانند بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، از این امتیاز بهره‌مند شوند.

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌زودی جزئیات استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش منتشر می‌شود، اظهار داشت: تمرکز جدی در این استخدام برای تدریس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است و کمتر از هزار نفر برای دوره ابتدایی جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: رشته‌های گروه علوم ابتدایی و روانشناسی با گرایش‌های مختلف مورد نیاز دوره ابتدایی است و بر اساس نیاز منطقه‌‌های آموزش و پرورش، افراد استخدام می‌شوند.

* پذیرش 7500 نفر در مرحله اول آزمون استخدامی

شاپور محمدزاده مدیر کل دبیرخانه مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا پنج هزار نفر نیرویی که قرار است پس از آزمون به استخدام این وزارتخانه در بیایند، گزینش خواهند شد؟»، اظهار داشت: آموزش و پرورش 1.5 برابر افراد مورد نیاز به گزینش معرفی خواهد کرد.

وی افزود: معمولاً روال این طور است  که 1.5 برابر آن 5 هزار نفر به گزینش معرفی خواهند شد؛ یعنی قرار است که 7 هزار و 500 نفر به گزینش معرفی شوند.

* جزئیات دوره آموزشی یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش‌که «آیا دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد پس از برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش میزبان گذراندن دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان باشد؟»، اظهار داشت: بله 100 درصد آمادگی داریم و حتی آمادگی داشتیم، کار را در تابستان شروع کنیم و تأکیدمان این بود آزمون قدری زودتر برگزار شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دانشگاه کرده بودیم، مایل بودیم برای نمونه شهریور ماه مراحل انتخاب افراد و تعیین تکلیف افرادی که در آزمون با موفقیت خارج شده‌اند اتفاق افتاده باشد و ما در شهریور این مجموعه 5 هزار نفری را در اختیار داشته باشیم.

مهرمحمدی در پاسخ به این پرسش که «آیا پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش باید هزینه‌ای برای دوره‌های یکساله پرداخت کنند؟»، افزود: مسئله تأمین هزینه‌ها مسئله‌ای است که توسط وزارت آموزش و پرورش باید تکلیفش مشخص شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند منابع لازم دولتی را تأمین کند و بتواند مانند شیوه معمول پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان که از طریق کنکور سراسری است، هزینه‌های تحصیلی را از طریق بودجه دولتی تأمین کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: فرق این موضوع با شیوه پذیرش از طریق سراسری این است که دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد می‌شوند نه تنها هزینه‌های آن در بودجه دولتی دیده شده است، بلکه حقوقی نیز دریافت می‌کنند، اما این افراد حقوقی دریافت نمی‌کنند و آموزش و پرورش تلاش می‌کند هزینه‌ها را تأمین کند؛ وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشغول گفت‌وگو هستند تا به شکلی به تفاهم برسند تا لازم نباشد از متقاضیان هزینه‌ای دریافت شود.

مهرمحمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا سرفصل‌های آموزش مشخص شده است»، گفت: بله، برنامه مربوطه تنظیم شده و یک نوبت نیز در گروه هماهنگی برنامه‌ریزی تربیت معلم که مرجع تصویب برنامه‌های درسی تربیت معلم و به طور کلی از جمله این برنامه یکساله است، مطرح و نقدهایی وارد شده و در آستانه تصویب قرار دارد.

* اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش که روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته، آمده است: وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، بر اساس مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری از افراد واجد شرایط به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می‌نماید.

داوطلبان واجد شرایط لازم است پس از مطالعه اطلاعیه اولیه (که در ساعت 18:00 عصر امروز) و اطلاعیه تکمیلی (که همزمان با آغاز ثبت‌نام در روز پنجشنبه مورخ 15 مرداد) بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد، در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت‌ به ثبت‌نام در این آزمون از روز پنجشنبه مورخ 15 مرداد تا روز چهارشنبه مورخ 21 مرداد 94 اقدام نمایند.

لازم به تأکید است تمام اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط استخدامی، رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون عمومی و تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 15 مرداد بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

ضمناً آزمون در روز جمعه مورخ 27 شهریور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار