دومین مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون استان گلستان با تلاش مهندسان و کارشناسان داخل استان ساخته و در گنبدکاووس افتتاح شد.

دومین مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان 24، میر محمد علی حسینی مدیرکل انتقال خون استان گلستان شامگاه شنبه در مراسم افتتاح مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون استان گلستان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور با همکاری یک شرکت دانش بنیان در شهرستان آق قلا مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون ساخته شده و امروز این دستگاه در گنبدکاووس به بهره برداری رسید.

دومین مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون گلستان افتتاح شد

وی با اشاره به هفته انتقال خون افزود: این دستگاه که مورد تائید کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفته با هزینه بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: هدف از راه اندازی این مرکز افزایش مدت زمان نگهداری پلاسما از 2 سال به 5 سال است و با افتتاح این دستگاه همه نیاز استان به پلاسما در داخل استان تهیه خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از دومین مرکز ذخیره و نگهداری پلاسمای خون استان گلستان از 400 واحدی به 3000 واحدی پلاسما افزایش یافت و با افزایش حجم پلاسمای نگهداری سبب حفظ کیفیت نگهداری فاکتورهای انعقادی موجود در پلاسما نیز می‌شود.

حسینی اظهار کرد: حجم بالا و کیفیت نگهداری و امنیت بالای این دستگاه از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه نگهداری پلاسمای خون است.

وی گفت: پلاسمای تولید شده در مرکز استان گلستان به تهران ارسال می‌شود و پلاسماری نگهداری شده در این مرکز در شهرستان گنبدکاووس نیاز مراکز درمانی داخل استان گلستان را تامین خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان افزود: هم‌اکنون 4 پایگاه ثابت در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرگز، 2 اتوبوس سیار خون‌‌گیری و 3 کانکس در استان گلستان وجود دارد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار