مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: ۱۶۰ هزار نفر در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی شدند.

۱۶۰ هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش دولت  160 هزار نفر در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند و دفترچه بیمه دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به گذشت یک سال از اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت افراد تحت پوشش، این دفترچه‌ها همچنان در استان گلستان اعتبار داشته و تا پایان آخرین برگه دفترچه اعتبار خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان تصریح کرد: از زمان انقضاء دفترچه‌ها تا یک سال، این دفترچه‌ها اعتبار دارند و موسسات درمانی استان گلستان به این بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

حسینی گفت: از ابتدای سال 93، با بهره‌گیری از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده شاهد تغییرات بنیادی در ارتقاء ارائه خدمات درمانی و کاهش پرداختی هزینه‌های درمانی توسط مردم هستیم.

وی اظهار کرد: در گذشته بیمه‌شدگان در مراکز درمانی بخش خصوصی تا 70 درصد و در مراکز درمانی دولتی تا 37 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند اما پس از اجرای طرح تحول در نظام سلامت پرداختی بیمه‌شدگان همه سازمان‌های بیمه‌گر در مراکز دولتی به 10 درصد کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به آغاز اجرای طرح بیمه سلامت از فرودین سال گذشته افزود: این طرح به صورت رایگان برای مردمی که از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بیمه شدگان عشایر و روستائی در استان گلستان گفت: بیش از 980 هزار نفر در استان گلستان جزء بیمه عشایر و روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر هستند و دفترچه‌های این افراد هم تا آخرین برگ اعتبار دارد، اما بیمه‌شدگان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که دفترچه خود را تعویض کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار