بالا رفتن تعداد کاربران استفاده کننده از ابزارهای نوین دیجیتال در سال‌های اخیر، سبب شده تا بخش «فناوری اطلاعات» رسانه‌های گوناگون نیز تکانی بخورد و مطالب علمی صرف و دستاوردهای نظری جای خود را به اخباری پیرامون گجت‌ها و وسایل نویت ارتباطی بدهد؛ وسایلی که قابلیت نصب نرم‌افزار را دارند و می‌توانند به عنوان دستیار کاربران خود فعالیت کنند.

نگاهی گذرا به دنیای فناوری اطلاعات
مسیرهای جدید پشتیبانی از اینترنت برای افزایش ضریب امنیت شبکه در ایران
 
شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای افزایش ضریب امنیت دسترسی به شبکه‌ی اینترنت، سه مسیر پشتیبان اینترنت در جنوب کشور  راه‌اندازی کرد.
 
به گزارش گلستان 24 : راه اندازی سه مسیر پشتیبان جدید برای انتقال دیتا، صوت و تصویر با هدف افزایش امنیت شبکه ارتباطی کشور صورت گرفته است. این پروژه در استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر راه اندازی شده که ضریب دسترسی و قابلیت اطمینان لینک‌های ارتباطی این استان‌ها و برخی استان‌های همجوار را افزایش می‌دهد. راه‌اندازی این خطوط جدید نه تنها ضریب امنیت و اطمینان شبکه‌ی داخلی کشور را افزایش می‌دهد بلکه امکان انتقال پهنای باند بیشتری را بین شهرهای جنوب کشور میسر می‌کند.
 
در این طرح مسیر شیراز – بندر گناوه به سمت بوشهر به طول 493 کیلومتر، مسیر شیراز– بندر لنگه در استان هرمزگان به طول 667 کیلومتر و مسیر سوم به طول 546 کیلومتر جهت ارتباط ایلام به اهواز راه اندازی شده است. راه اندازی این سه مسیر جدید در مجموع کیفیت انتقال شبکه زیرساخت کشور را بهبود بخشیده و ضریب امنیت دسترسی به شبکه را در منطقه جنوب کشور افزایش داده است.
 
طراحی شبیه ساز پرواز با بالاترین درجه آزادی در ایران
 
محققان ایرانی موفق شدند تا شبیه ساز پروازی بسازند که با 5 درجه آزادی، جهت آموزش خلبانی مورد استفاده قرار گیرد. این شبیه‌ساز باعث بی‌نیازی کشور نسبت به اعزام افراد به خارج از کشور برای آموزش خلبانی شود.
 
مهر گزارش کرده که شبیه ساز پروازی، زیرنظر سازمان صنایع هوایی و در راستای آموزش خلبانی ساخته شده است. پیش از این، آموزش خلبانی به افراد در خارج از کشور انجام می‌گرفت که با راه اندازی این شبیه ساز می‌توان از این موضوع پیشگیری کرد و تمام مراحل آموزش را در کشور برگزار کرد.
 
 
شبیه‌ساز پروازی، کابینی است که حرکت، تصاویر، صدای موتور هواپیما و همه شرایطی که هواپیما در مواقع حرکت دارد را برای فردی که در حال آموزش است، شبیه سازی می کند.
 
شبیه‌ساز پروازی با 5 درجه آزادی ساخته شده و دانش فنی کامل این سیستم، تماما توسط محققان ایرانی ساخته شده و در آن از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است. آموزش شبیه ساز پروازی برای خلبانی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی (مسافربری) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این بلایی است که استفاده از تلفن همراه بر سر ستون فقرات شما می‌آورد
 
گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند بسیاری از چیزها را در زندگی و سبک زندگی ما تغییر داده‌اند یکی از آنها فرم بدن ما است که مطمئنا این تغییر در جهت مثبت نیست!
 
این روزها به هر جا که نگاه می‌کنی در گوشه‌ای انسانی با محبوب هوشمند خود سرگرم است و این همان چیزی است که پیش از این در تصاویری آن را نشان دادیم که انسان‌ها حتی در جمع نیز تنها شده‌اند!
 
حالا ظاهرا اوضاع وخیم‌تر است و این هوشمندها جدا از تاثیر روی اخلاق و تنها کردن ما روی ظاهر بدن ما هم تاثیرگذار شده‌اند. به گفته یک جراح ستون فقرات، وقتی به سمت پایین و به دستگاهتان نگاه می‌کنید مثل این است که وزنی معادل 27.21 کیلوگرم را روی گردنتان تحمل کنید این یعنی زمانی که سعی می‌کنید یک پیامک را بخوانید انگار کودکی هشت ساله روی گردنتان نشسته باشد.
 
This-Is-Looking-Down-at-Your-Cell-Phone-Does-to-Your-Spine
 
دکتر Kenneth K. Hansraj رئیس بیمارستان مرکز توانبخشی و جراحی ستون فقرات در نیویورک مدل کامپیوتری که در عکس می‌بینید را ایجاد کرده است.
 
همانطور که شاید انتظار داشته باشید حرکت دادن گردنتان به سمت جلو و تحمل آن مقدار نیرو روی گردن برای سلامتی مفید نیست و به طور میانگین یک فرد بین دو تا چهار ساعت از روز را در این وضعیت به سر می‌برد.
 
در مقاله‌ای که از دکتر Hansraj در روزنامه Surgical Technology International به چاپ رسید، به این نکته اشاره کرد برای داشتن وضعیت مناسب باید گوش‌ها با شانه‌ها در یک ردیف قرار بگیرند و شانه‌ها به سمت عقب باشند. به این نحو فشار بر بدن کمتر می‌شود و سطح هورمون Cortisol کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر داشتن وضعیت نامناسب و ضعیف به ستون فقرات فشار وارد کرده و موجب فرسودگی و گسستن زودرس و حتی جراحی می‌شود. اما راه‌حل چیست؟
 
اولین راه‌حل این است که به جای حالاتی که در تصویر بالا می‌بینید، به جای خم کردن سر به سمت پایین، گوشی را مقابل صورتتان نگه دارید. در هنگام تایپ با تبلت، آن را در زاویه 30 درجه قرار دهید (این زاویه برای مچ‌هایتان هم خوب است) و حتی عمودی‌تر اگر فقط می‌خواهید بخوانید و نهایتا گاهی اوقات سرتان را به عقب بکشید تا نگه داشتن گردن به سمت جلو عادتتان نشود.
 
کافه نرم‌افزار
 
نرم‌افزار ایرانی هفته: نرم‌افزار تلفن همراه «جهانگرد»
 
راهی برای شروع یادگیری زبان‌های خارجی یا برای کمک در شرایطی که امکان یادگیری زبان کشور مقصد سفرتان را ندارید. جهانگرد مجموعه‌ای است از هزاران جمله برای هزاران موقعیت مختلفی که ممکن است در سفر با آن‌ها مواجه شوید؛ جامع‌ترین مجموعه جملات از این نوع که با دقت و بسته به شرایط انتخاب شده‌اند.
 
با دریافت این نسخه رایگان به ترجمه متن تمامی جملات از همه زبان‌های مجموعه جهانگرد به فارسی و بالعکس دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید بسته‌های تلفظ صوتی انسانی انگلیسی (لهجه آمریکایی و بریتانیایی)، عربی، آلمانی، اسپانیایی (لهجه اسپانیا و آمریکای جنوبی)، فرانسوی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، سوئدی، تایلندی، ترکی استانبولی، چینی، پرتغالی (لهجه پرتغالی و برزیلی)، بلغاری، چک، دانمارکی، یونانی، فنلاندی، مجار، هلندی، نروژی، لهستانی، اسلوانیایی و ویتنامی از داخل برنامه با استفاده از سرویس پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کنید.
 
 
این نرم‌افزار مخصوص تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید را می‌توانید با مراجعه به اینجا به صورت رایگان دریافت کنید.
 
کافه بازی
 
بازی ایرانی هفته: «بازی گروهی میوه»
 
آنها لحظه ای نگاه خود را از یکدیگر برنمی دارند، چون می دانند یک لحظه غفلت برابر با شکست است. با فریب و مخفی کاری جلو می روند و تنها منتظر یک فرصت کوچک هستند تا کار رقبا را یکسره کنند... همه لبخند پیروزی می زنند، اما واقعا چه کسی برگ برنده را در اختیار دارد؟
 
اشتباه نکنید! اینجا میدان سیاست یا جنگ نیست، دوستانتان فقط مشغول انجام بازی میوه هستند؛ یک بازی قدیمی در ظاهری جدید و صدالبته این بار در تلفن همراه شما
 
بازی میوه یک بازی چهار نفره است و اساسا بخش تک نفره ندارد، البته برای انجام آن فقط به یک تلفن همراه نیاز است. این بازی مبتنی بر کارت بوده و هر بازیکن باید در تبادل میوه با تیم رقیب بتواند چهار کارت از یک میوه جمع کند تا در زمان مناسب مخفیانه به هم تیمی خود علامت دهد. این که چطور به این هدف برسید بستگی به انتخاب های های شما دارد و این که چقدر دقت و سرعت عمل دارید.
 
این سرگرمی شاد و فوق العاده می تواند در هر مکانی شما و اطرافیان تان را سرگرم کند و محدودیت سنی نیز ندارد.
 
 
این بازی دارای امکان خرید درون برنامه ای نیز هست. برای اطلاعات بیشتر راجع به بازی و خواندن راهنما‌ها و همچنین نظر دادن راجع به بخش‌های مختلف بازی به صفحه راهنمای این بازی مراجعه کنید.
 
فیلم هفته
 
چگونه کودکان می‌توانند برای رایانه برنامه‌نویسی کنند؟
 
آیا کودکان می‌توانند از سنین پنج تا هفت سالگی یعنی زمانی که یاد می‌گیرند بند کفش خود را گره بزنند، برنامه نویسی کامپیو‌تر نیز بیاموزند؟ 
 
پژوهشگران دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا در همکاری با یک شرکت مخترع بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌ای به نام «اسکراچ برای نوجوانان» را تهیه کرده‌اند که به صورت یک کاربرد آزاد آی پد، چنین امکانی را فراهم می‌کند. 
 
کودکان پنج تا هفت ساله به کمک برنامه اسکراچ می‌توانند برای بازی‌های رایانه‌ای تعاملی ویژه خودشان برنامه نویسی کنند. در جریان این کار همچنین می‌توانند نحوه نوشتن و تولید برنامه‌های مستقل را نیز بیاموزند.
 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار