کاهش نرخ بیکاری به 12.8 درصد، شرکت یک هزار و 260 دانش آموز در المپیادهای علمی، تائید پیشنهاد قانون تبصره 3 در شورای شهر گرگان، آغاز فعالیت اعضای جدید هیات مدیره نظام کاردانی ساختمان، تحویل یک قطعه فلامینگو به محیط زیست بندرترکمن، ارایه خدمات شهری گرگان متوازن با رشد جمعیت نیست، صدور شناسنامه سلامت برای 10 درصد جوانان استان تا پایان امسال، بهره مندی 6161 مددجوی کمیته امداد از بیمه تامین اجتماعی و پرداخت 2.3 میلیارد ریال کمک هزینه درمان مددجویان

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری در استان در پایان سال 92 ، 5.8 درصد اعلام شده بود ولی با توجه به این که وضعیت اشتغال در جامعه خوب نبود و جامعه این آمار را قبول نداشت لذا بازنگری و تحقیق میدانی در میزان اشتغال استان انجام شد.
امراله عباسی افزود: بر اساس این بازنگری نرخ بیکاری در سال 92 ، 13.8 درصد بوده که با تلاش جمعی و همدلی و همزبانی بین جامعه کارگری و کارفرمایی توانستیم در پایان سال 93 و بهار امسال نرخ بیکاری را به 12.8 درصد کاهش دهیم.

***
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و 260 دانش آموز استان در هشت رشته از المپیادهای علمی شرکت کردند که 50 نفر از آنان موفق به کسب رتبه برتر شده و به مراحل بالاتر راه یافتند.
محمدرضا وطنی در مراسم استقبال از پارسا نوروزی دارنده مدال برنز نهمین المپیاد علمی نجوم و اخترفیزیک افزود: در سال تحصیلی جدید لازم است تلاش بیشتری کنیم تا ضمن تثبیت این جایگاه، موفقیت های بیشتری را به دست آوریم و برای تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری خانواده ها و سایر دستگاه های موثر در تعلیم و تربیت هستیم.
وی همچنین ضمن تبریک به خانواده پارسا نوروزی این موفقیت را به فرهنگیان و مردم شریف ایران به ویژه گلستانی ها تبریک گفت و افزود: موفقیت این دانش آموز گلستانی افتخاری را نصیب بخش دانش آموزی استان نمود.
پارسا نوروزی نیز گفت: این موفقیت را مدیون زحمات افراد زیادی هستم معلمان و استادان بسیاری در این مسیر کمکم کردند که قدردان زحمات آن ها هستم اما بیشترین دین را به پدر و مادرم دارم زیرا موفقیت امروز من نتیجه اعتماد قلبی و پشتیبانی آن هاست.
مراسم استقبال از پارسا نوروزی دانش آموز دوره دوم متوسطه تیزهوشان شهید بهشتی گرگان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و قشرهای مختلف مردم انجام شد.
نوروزی عضو تیم المپیاد ایران در نهمین المپیاد نجوم و اختر فیزیک توانست مدال برنز را کسب نماید.
المپیاد نجوم و اختر فیزیک امسال از 4 تا 13 مرداد به میزبانی اندونزی بین 42 کشور جهان برگزار شد و در مجموع تیم ده نفره ایران توانست با 3 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز مقام نخست این دوره از مسابقات را کسب نماید.
این مسابقات در سه بخش مباحث تئوری فیزیک، رصد و تحلیل داده ها برگزار شد.

***
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: پیشنهاد قانون تبصره 3 به تایید شورای شهر گرگان به رسید.
محمدهادی رحمتی در جلسه علنی شورای شهر گرگان با اشاره به این که قانون تبصره 3 بر اساس تشکیل شرکت آب و فاضلاب در راستای ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه های آب شرب و تکمیل طرح های نیمه تمام فاضلاب تصویب شده است افزود: شوراهای اسلامی شهرهای استان راهکارهای مشارکت مالی مردم و سایر بخش ها را بر اساس پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب مورد بررسی قرار داده که پس از تصویب شوراها و تایید مقام عالی وزارت قابلیت اجرایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ودیعه حق انشعاب دریافتی از شهروندان پاسخگوی سرمایه گذاری در تاسیسات آب و فاضلاب نبوده و کمتر از 30 درصد قیمت تمام شده حقوق انشعاب از متقاضیان دریافت می گردد که از سال 84 تاکنون این رقم تغییری نکرده است.
مدیرعامل شرکت با اشاره به ضرورت کمک به تداوم روند خدمت رسانی در شرکت آب و فاضلاب شهری خاطرنشان کرد : یکی از این کمک ها از محل تبصره 3 می باشد که از اختیارات شوراست و ما انتظار داریم این کمک از سوی نمایندگان مردم صورت گیرد چون شرکت آبفا نیز در حال خدمت رسانی به مردم است.
رحمتی با بیان این که در سه بخش کشاورزی، صنعت و شرب آب مصرف می شود افزود: 10 درصد آبی که در استان استحصال می شود به آب شرب اختصاص دارد و توجه به هدر رفت آب در بخش کشاورزی یکی از ضروریات فعلی کشور است.
رحمتی تعداد مشترکین گرگان را 120 هزار ذکر کرد و افزود: اگر به ازای هر نفر یک مترمکعب آب ذخیره داشته باشیم در شرایط حاضر در این شهر با کمبود 40 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب رو به رو هستیم.

***
فعالیت رسمی اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام کاردانی ساختمان گلستان طی مراسمی با ابلاغ اعتبارنامه هایی از سوی دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آغاز و از زحمات اعضای قبلی نیز تقدیر شد. 
علی بخش رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این آیین اشتغال و قدرت به کارگیری توان مجموعه نظام کاردانی ساختمان کشور را، رویکرد و دغدغه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت که اداره کل راه و شهرسازی استان نیز، مستثنای این دغدغه ها نیست. 
وی با تاکید بر نهادینه سازی اخلاق حرفه ای و مهندسی در بین مدیران و اعضای سازمان متذکر شد: یکی از راهکارهای ارتقاء و تعالی جایگاه تکنسین ها و کاردانان، ارتباط موثر مدیران با اعضاء و برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای آنان است. 
دو هزار و 256 نفر جزو اعضای نظام کاردانی استان به شمار می روند که از این تعداد، 386 نفر معمار تجربی هستند. 
انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان همزمان با سراسر کشور، اسفند 93 در رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق برگزار شد و در نتیجه آن داوود علیمردانی، سعید شهری، آتیلا مصدق، حالت بردی آزمون و مینا حیدری، زهرا بورجندی و پروانه فرومدی و چهار عضو علی البدل و یک بازرس به عنوان اعضای جدید انتخاب شدند. 

***
یک قطعه فلامینگو توسط همیاران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل داده شد. 
اعضای شرکت تعاونی قایقرانی بندرترکمن که تشکل محیط زیستی به نام حافظان ساحل آشوراده را تشکیل داده اند پس از مشاهده یک قطعه فلامینگو که به صورت انفرادی و خارج از زیستگاه طبیعی خویش مشاهده می شد و توان و رمق پرواز نداشت را به اداره حفاظت محیط زیست ترکمن انتقال دادند. 
بیومتری و سایر اقدامات مراقبتی و تیمار و تغذیه فلامینگو انجام و پس از بازیابی توان پروازی و بهبود وضعیت جسمی در زیستگاه های طبیعی خویش رهاسازی شد. 

***
نائب رییس شورای شهر گرگان با بیان این که خدماتی که در این شهر ارائه می شود پا به پای جمعیت رشد نکرده است گفت: مدیریت شهری باید با همکاری و هماهنگی های لازم با سایر نهادهای خدماتی مرتبط تلاش کند تا این شهر هم به لحاظ ساختار اقتصادی و هم به لحاظ ساختار فرهنگی و اجتماعی رشد متوازن داشته باشد.
صفرعلی پایین محلی افزود: شورای شهر نقش تعیین کننده ای در اداره شهر دارد زیرا شرح وظایف آن مشخص و در راستای خدمت رسانی در حوزه های مختلف به مردم است. 
وی با اشاره به این که شورای شهر می تواند در رفع بسیاری از مشکلات شهری موثر باشد اظهار کرد: شورای شهر باید با برنامه ریزی، اقدامات جدی انجام دهد تا شهر گرگان را از حالت کنونی خود خارج و به سطح مطلوبی ارتقاء دهد.
پایین محلی ادامه داد: شورای شهر باید کمک کند که مسئولان توجه بیشتری به گرگان داشته باشند هر چند وظایف شورای شهر بیشتر در مورد ساختار شهری و تامین نیازهای خدماتی شهر است.
نائب رییس شورای شهر گرگان با تاکید بر این که شوراها نباید خود را گرفتار درگیری های درونی، باندی و گروهی نمایند خاطرنشان کرد: این موضوع نه تنها خاطره خوشی در ذهن مردم بر جای نخواهد گذاشت بلکه مانع بزرگی در مسیر توسعه و حل مشکلات مردم خواهد بود.

*** 
مسئول واحد سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس گلستان در کارگاه شناسنامه سلامت جوانان گفت: انتظار می رود شناسنامه سلامت جوانان تا پایان سال 94 برای 10 درصد جوانان اعم از جوانان ساکن شهر ها، حاشیه شهرها و روستاهای تحت پوشش شهرستان های استان تکمیل شود.
دکتر امینایی افزود: شهرستان آق قلا با توجه به شروع زودتر برنامه به دلیل پایلوت بودن، نسبت به پیگیری ارجاعات به مراکز بالاتر برای شناسنامه های تکمیل شده اقدام خواهد کرد. 

***
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: تاکنون 6 هزار و 161 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال تحت حمایت این نهاد از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند. 
ابراهیم باغبانی با اشاره به این که در سال جاری کمیته امداد مبلغ 14 میلیارد و 249 میلیون ریال برای حق بیمه این مددجویان واریز کرده است تصریح کرد: این نهاد با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان واجد شرایط توانسته است در جهت توانمند نمودن آتی و پایدار و ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی جامعه هدف در آینده گام موثری بردارد.
وی خاطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت که به سن بازنشستگی رسیده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند با دریافت وام ضروری تا سقف مشخصی از امداد، می توانند نسبت به بازخرید سوابق بیمه اقدام و از مزایای بازنشستگی و مستمری بگیری سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین گفت: در چهار ماه نخست سال جاری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی برای کمک هزینه درمان مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است. 
باغبانی با اشاره به خدمات حوزه بهداشت و درمان این نهاد ابراز کرد: خدمات بهداشتی به سالمندان، پرداخت کمک هزینه تغذیه به کودکان زیر شش سال، معاینه مجریان طرح های اشتغال، پرداخت فرانشیز، تفاوت تعرفه، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، ایاب و ذهاب، لوازم و تجهیزات توان بخشی از دیگر خدماتی است که کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف در بخش بهداشت و درمان ارائه می دهد.

***
معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان گفت: روز خبرنگار در واقع روز رعایت حریم قلم و اندیشه است و باید به خوبی پاس داشته شود. 
سرگرد حسن لیاقی با حضور در ایرنا مرکز گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: البته باید هر روز رعایت قلم و اندیشه انجام شود زیرا این دو می توانند در توسعه و پیشرفت یک جامعه نقش اساسی داشته باشند. 
وی اظهار کرد: خبرنگاری حدیث مفصل و زیبای عشق است و خبرنگار، عاشق و شیفته این باغ عطرآگین می باشد. 
وی ادامه داد: هفدهم مرداد روز گرامیداشت روشنگری و آگاهی بخشی خبرنگارانی است که شب و روز در تلاش برای اطلاع رسانی و روشن نمودن افکار عمومی جامعه هستند. 
لیاقی گفت: روز خبرنگار روز نماد حق بینی و حق نویسی و گام نهادن در مسیر آگاهی بخشی و نیک اندیشی و روز اطلاع رسانی ب سلاح قلم است. 

***
سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز فرخنده گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش مجدانه خبرنگارانی است که با نشر و پردازش صحیح، دقیق و سریع اطلاعات، هم دوش با سایر نهادهای مسئول در پاسداری از دست آوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی تحت راهنمایی های خردمندانه رهبر معظم انقلاب مجاهدانه ایفای نقش نموده و ثابت قدم مانده اند. 
دکتر کلثوم غفاری توران افزود: در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری یاد می شود، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی دارد. 
وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی با وجود فن آوری های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری هایی که به طور آشکار در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از کانال خبرنگاران زبده و صادق امکان پذیر می باشد.

***
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در پیام تبریکی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه استان تبریک گفت. 
در بخشی از متن پیام علی نظری آمده است: رشد و توسعه جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است چرا که خبرنگاران، راهیان وادی آگاهی، آزادی و نیک اندیشان عرصه اطلاع رسانی اند. 
بی شک رسانه ها نقش بی بدیلی در شکل گیری و انتقال آرمان ها به شهروندان داشته تا در عصر اطلاعات بسیاری از رویاها و پیشرفت های بشری در سایه این تعامل بروز و ظهور نماید.
در این بین مدیران، سردبیران رسانه ها و خبرنگاران، طلایه دار این همه شکوه در مسیر حرکت کاروان بشری به سمت دنیایی بهتر با مردمی آگاه تر هستند. 

***
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در پیام تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران حوزه سلامت گفت: در عصر انفجار دانش، ارتباطات عرصه ای یافته است سترگ تا آن جا که وسعت بخشیدن به دروازه های پیشرفت و ترقی را عهده دار شده و در این وادی، قلم به دستان هنرمندانی سپرده شده است که گوهر وجودی خویش را در زلال اندیشه ای ناب، تطهیر نموده و صداقت و سلامت را به عنوان دری ارزنده سرلوحه امور قرار داده اند و با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ 'آگاهی بخشی' را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند. 
دکتر تقی ریاحی افزود: طلایه داران این سلسله، راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند. 

***
مدیرعامل شرکت گاز گلستان با هدف رفع مشکلات احتمالی ایستگاه ها و آماده سازی آن ها برای بهره گیری هر چه بهتر در فصل سرما از تأسیسات ایستگاه تقلیل فشار گاز علی آباد بازدید کرد. 
در این بازدید فرآیند ورود و خروج گاز به این ایستگاه بررسی و تأسیسات نصب شده در آن مورد کنترل قرار گرفت.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار