مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت:‎ یک‌هزار و 600 دانش‌آموخته رشته‎های عمران و معماری به عنوان مهندس ایمنی در گلستان استخدام خواهند شد.

استخدام 1600 مهندس ایمنی در استان گلستان

 

به گزارش گلستان24، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طرح تکاپو در استان گلستان اجرا می‎شود، افزود: با توجه به 50 درصد ظرفیت روستایی استان در طرح تکاپو به دنبال استفاده از ظرفیت بومی محلی و توسعه آن هستیم.

استخدام 1600 دانش‌آموخته رشته عمران و معماری در گلستان

عباسی از تشکیل 50 تعاونی دانش‌بنیان در گلستان خبر داد و افزود: ایجاد یک هزار و 600 شغل در رشته‎های عمران و معماری را در دستور کار داریم که به عنوان مهندس ایمنی در استان گلستان استخدام خواهند شد.

وی با بیان اینکه کشاورزی در نرخ بیکاری تاثیر زیادی دارد، گفت: با بازنگری صورت گرفته در اشتغال واقعی استان گلستان نرخ بیکاری در استان گلستان در سال 1393 به 13.8 رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سال 1392 نرخ بیکاری غیرواقعی و 5.8 بود، افزود: همه راه‎های کاهش نرخ بیکاری در آن دوران بسته شده بود و به جز واقعیت‌بینی و واقعیت‎گرایی و ایجاد اعتماد به نفس در بین کارآفرینان راه دیگری نداشتیم.

عباسی افزود: گلستان دارای تشکل‎های قوی کارگری است و تعامل خوبی در بین تشکل‎های کارگری با کارفرمایان وجود دارد.

وجود 96 تشکل مدنی در حوزه کارفرمایی و 633 تشکل در حوزه کارگری در گلستان

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کارفرمایی 96 تشکل مدنی و در حوزه کارگری 633 تشکل مدنی در استان گلستان وجود دارد و این آمار نشان می‎دهد قدرت چانه‌زنی تشکل‎های کارگری بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در بحث توانمندی نیروی انسانی همچنان در استان ضعیف هستیم، گفت: قدرت تشکل کارگری قدرت چانه‌زنی در وضع قوانین را افزایش می‎دهد و در استان گلستان بر این اساس به دنبال افزایش تشکل‎های کارفرمایی بودیم.

/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار