ماه‌ها تحقیقات شبانه‌روزی پلیس و دستگاه قضایی استان گلستان به دستگیری باند سرقت مخوفی منجر شد که طی چندسال فعالیت مجرمانه دست به قتل ۱۴نفر زدند.

اعتراف سارقان مخوف استان گلستان به قتل سریالی ۱۴ نفر

به گزارش گلستان 24 اعضای این باند جنایت‌هایشان را کاملا بی‌رحمانه و طوری رقم می‌زدند که هیچ‌گونه سرنخی بر جا نمی‌گذاشتند اما سرانجام تیزبینی پلیس و قاضی پرونده، رازشان را فاش کرد.تحقیقات کارآگاهان جنایی استان گلستان برای دستگیری این باند از اردیبهشت سال گذشته و با قتل مردی در شهرستان کردکوی، شروع شد.

اعتراف سارقان مخوف استان گلستان به قتل سریالی ۱۴ نفر

در آن زمان کارآگاهان باخبر شدند که چند سارق مسلح با حمله به یکی از شهروندان کردکوی، او را به قتل رسانده و اموالش را سرقت کرده‌‌اند. از همان زمان تحقیقات برای شناسایی قاتلان شروع شد اما هیچ‌کس خبر نداشت که این جنایت از سوی باند مخوفی صورت گرفته که افراد دیگری را نیز با همین شگرد به قتل رسانده‌اند.

تحقیقات پلیسی - قضایی برای کشف راز قتل مرد جوان ادامه داشت تا اینکه فروردین امسال جنایت دیگری رخ داد. کارآگاهان باخبر شدند که چند مرد مسلح هنگام سرقت خودروی پرایدی در شهرستان گرگان، راننده او را به قتل رسانده و پس از دزدیدن ماشین وی، متواری شده‌اند.

هر چند در ابتدا این پرونده مانند بقیه پرونده‌ها جنایی به‌نظر می‌رسید اما در ادامه سرنخ‌هایی به‌دست آمد که احتمال ارتباط این جنایت با جنایتی که سال گذشته در شهرستان کردکوی رخ داده بود را قوی‌تر می‌کرد. از همان زمان تیم‌های تخصصی زیرنظر مستقیم دادستان گرگان و قاضی پرونده تحقیقاتشان را روی این فرضیه متمرکز کردند. بررسی‌های شبانه‌روزی آغاز شد و با به‌دست آمدن آثار و شواهدی در صحنه هر دو جنایت، رفته‌رفته تیم تحقیق به این نتیجه رسید که قتل‌ها از سوی یک باند صورت گرفته‌اند.

تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی اعضای این باند ادامه یافت تا اینکه چند‌ماه پیش نخستین‌ سرنخ‌ها از سارقان به‌دست آمد. 6نفر از اعضای این باند و تعدادی مالخر یکی پس از دیگری شناسایی و در عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند. هر چند مردان جنایتکار منکر قتل بودند و اظهار بی‌گناهی می‌کردند اما با شواهدی که پلیس به‌دست آورده بود مجبور به اعتراف شدند و پرده از راز قتل مرد جوان در کردکوی و راننده پراید در گرگان برداشتند.

این اما پایان ماجرا نبود. اعضای باند سرقت به چندین سرقت مسلحانه دیگر هم اعتراف کردند و این در حالی بود که قاضی پرونده و مأموران خوب می‌دانستند دزدانی که با این بی‌رحمی دست به قتل می‌زنند، بی‌شک جنایات دیگری هم مرتکب شده‌اند. بازجویی‌ها و تحقیقات شبانه‌روزی ادامه یافت و کارآگاهان پرونده‌های قدیمی را که در جریان آنها دزدان برای اجرای نقشه سرقت دست به جنایت زده بودند، بیرون کشیدند و رفته رفته ابعاد تازه‌ای از جرایم هولناک این باند مشخص شد.

اعضای باند اعتراف کردند که طی 15سال گذشته سرقت‌های زیادی انجام داده‌اند و در جریان برخی از آنها دست به قتل زده‌اند. آنها مدعی شدند که هرکس هنگام سرقت در برابرشان مقاومت می‌کرد را به قتل می‌رساندند. قربانیان آنها افرادی ازجمله راننده‌ها، صاحبان‌گوسفند و افرادی بودند که اعضای باند برای سرقت اموالشان به سراغ آنها می‌رفتند و از آنجا که با مقاومتشان روبه‌رو شده بودند، آنها را به قتل رسانده بودند.

با اعتراف اعضای باند به قتل 14نفر در این مدت، تحقیقات پلیس وارد مرحله‌ای تازه شد تا با شناسایی قربانیان، محل‌های جنایت و بازسازی صحنه قتل‌ها، پرونده این افراد هر چه زودتر برای محاکمه در اختیار مرجع قضایی قرار بگیرد. در همین حال سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی کشور روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با همشهری گفت: تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و هر چند اعضای این باند به قتل‌هایی اعتراف کرده‌اند اما باید تمامی این قتل‌ها کشف و صحنه جنایات بازسازی شود.رئیس پلیس آگاهی کشور خاطرنشان کرد: با روشن شدن ابعاد کامل پرونده، در این‌باره اطلاع‌رسانی کاملی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

  • ملکی
    0

    سلام.ملکی هستم خبرنگار روزنامه جام جم تهران.می خواستم باهاتون تماس داشته باشم تا ا درباره این خبر جزئیات بیشتری بدونم.
    شماره تماس
    09196266219
    ممنون می شم باهام تماس بگیرید.

آخرین اخبار