تب استخدام در آموزش و پرورش به اوج خود رسیده تا آنهایی که سا‌ل‌ها منتظر برگزاری این آزمون بودند یک گام به استخدام نزدیک‌تر شوند حتی اگر این گام به قیمت ۴۸ هزار تومان برایشان آب بخورد و آنان را برای رسیدن به آرزوی دیرینه شان یاری کند.

گرد و خاکی برای یک آزمون استخدامی!

به گزارش گلستان 24 تب استخدام در آموزش و پرورش به اوج خود رسیده تا آنهایی که سال ها منتظر برگزاری این آزمون بودند یک گام به استخدام نزدیک تر شوند حتی اگر این گام به قیمت 48 هزار تومان برایشان آب بخورد و آنان را برای رسیدن به آرزوی دیرینه شان یاری کند.

حواشی استخدامی آموزش و پرورش

شنیده ها حکایت از آن دارد که این آموزن با قرار استخدام 5 هزار نفر با چالش هایی رو به رو است و از هم اکنون صدای برخی از شرکت کنندگان را به اعتراض بلند کرده است.

در این آزمون معلمان مدارس خصوصی در صورت بالا بودن سن حق شرکت در آزمون را ندارند و برای آنها سنواتی در نظر گرفته نشده است از سوی دیگر اگر مربی پیش دبستانی که سن سنوات خدمتیش در صورت کسر از سن بیشتر از 30 سال باشد باید قید استخدام شدن را بزند و این آرزو را برای همیشه برای خودش نگه دارد.

از همه مهمتر در تهران تنها گویی 190 نفر قرار است به استخدام آموزش و پرورش در بیایند که از این تعداد، برگ تایید تنها به دست 6 خانم خواهد رسید و باقی خانم های متقاضیان جذب در آموزش و پرورش نباید زیاد دلخوش به آینده باشند.

در حالی که برخی از مسئولین در وزارت آموزش و پرورش از کمبود مربیان در بخش پیش دبستانی گلایه دارند روند جاری در آزمون استخدامی حکایت از آن دارد قرار نیست تغییر چندانی در این حوزه اتفاق بیافتد و همچنان مراکز پیش دبستانی از کمبود مربی رنج خواهند برد و  یا اینکه مربیان موجود، به دلیل شرایط حاکم بر اجرای آزمون استخدامی دیگر آن روحیه قبلی را برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

در حالی این اما و اگرها در برابر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که پیش از این معلمان دغدغه بسیاری در زمینه شرایط حقوقی و معیشتی خود داشته و دارند و هنوز به صورت کامل مشخص نیست که پس از جذب 5000 معلم و ورود این تعداد افراد در ساختار وزارت آموز و پرورش چه تغییری در فیش های حقوقی معلمان رخ خواهد داد و ایا می توان امید داشت که پس از سال های طولانی و قول هایی که هیچگاه رنگ عمل به خود نگرفتند گشایشی در کار معلمان ایجاد شود یا خیر.

چندی پیش نوبخت معاون رئیس جمهور از دریافتی یک میلیون و 700 هزار تومانی معلمان خبر داده بود که برخی از نمایندگان مجلس این رقم را با رقم واقعی دریافتی معلمان مطابق نمی دانستند. این ارقام متفاوت ارائه شده تنها یک نکته را می تواند با خود به همراه داشته باشد و آن اینکه حقوق معلمان همچنان درگیر تعارفات مرسوم است و هنوز راه بسیاری برای متعادل سازی درآمدها برای معلمان وجود دارد.

به هر صورت 21 مرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان حضور در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است و مسئولین پس از این تاریخ باید کم کم فضا را برای حضور معلمان  در فضای آموزشی سال 95 باز کنند اما در این تحولات مسئولین فراموش نکنند که تحقق وعده های رنگارنگ یکی از مهمترین مسئولیتشان در برابر استخدامی ها است و باید شرایط این افراد پس از استخدام نسبت به دیروزشان فرق کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار