معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از 60 درصد دانش‎آموزان گلستانی دارای ناهنجاری‎های قامتی هستند.

بیش از 60 درصد دانش‎آموزان گلستانی دارای ناهنجاری‎های قامتی هستند

به گزارش گلستان24، محمد بهشتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‎ای در 900 مدرسه استان گلستان با حضور بیش از 90 هزار دانش‎آموز گلستانی برگزار شد.

بیش از 60 درصد دانش‎آموزان گلستانی دارای ناهنجاری‎های قامتی هستند

وی با بیان اینکه 25 تیم دانش‎آموزی در المپیاد ورزشی در سطح کشور در سال گذشته حضور داشتند، تصریح کرد: دانش‎آموزان ما در سال گذشته توانستند در رشته‎های فوتسال و والیبال مقام طلا را کسب کنند و در رشته‎های ژیمناستیک و دوومیدانی نیز حائز مقام بودیم.

کانون‎های ورزشی در گلستان راه‎اندازی شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در راستای اجرای تکمیل اقدامات المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‎ای و بر اساس سند تحول بنیادین در سال گذشته کانون‎های ورزشی را در سطح استان راه‎اندازی کردیم.

بهشتی با بیان اینکه فعالیت این کانون‎ها در مدارس با مشارکت مردمی است، یادآور شد: این کانون‎ها در راستای استعدادیابی، تامین اوقات فراغت و فعالیت ورزشی اهمیت دارد.

وی به اصلاح حرکتی دانش‌آموزان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد دانش‎آموزان گلستانی دارای ناهنجاری‎های قامتی هستند که می‎توان به کف پای صاف، گودی ، پای پرانتزی اشاره کرد.

شهرداری به ورزش‎های همگانی و دانش‎آموزی توجه کند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه انتظار داریم از مسئولان استانی در فعالیت‎های ورزشی دانش‎آموزان حضور فیزیکی داشته باشند، افزود: در راستای توسعه ورزش در بین دانش‎آموزان و شادابی انتظار داریم اداره‌کل ورزش و جوانان برخی از سالن‎های ورزشی شهر و روستا را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

بهشتی برای تجهیز پایگاه‎های اصلاحی حرکتی نیاز به حمایت‎های استانی داریم، بیان داشت: انتظار داریم که شهرداری گرگان همان‌طور که از ورزش بسکتبال توجه دارد به ورزش‎های همگانی و دانش‎آموزان اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیاز است با هماهنگی لازم فضاهای ورزشی بسیج به کمک آموزش و پرورش بیاید، ابراز داشت: از تبلیغات شرکت‎های برق، گاز و آب در سطح میادین فعالیت‎های دانش‎آموزی حمایت می‎کنیم و انتظار داریم تبلیغات خود را به فعالیت‎های دانش‎آموزی معطوف کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار