استاندار گلستان گفت: شهرستان گرگان از نظر فضای آموزشی با بحران دست و پنجه نرم می کند.

فضای آموزشی مرکز گلستان بحرانی است

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: همه افرادی که در این جلسه حاضر هستند نگاه حامیانه به آموزش و پرورش دارند.

صادقلو با بیان اینکه گرگان از نظر فضای آموزشی با بحران مواجه است، تصریح کرد: شخصیت مرکز استان ما زیبنده نیست که چنین بحرانی در آن وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی که در ارتباط با کمک و حمایت دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش وجود دارد لازم الاجراست و باید از تمام ظرفیت قانونی برای کمک به این نهاد استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه موظف به اجرای قانون در قبال آموزش و پرورش هستیم، افزود: قوانین مربوط به عوارض یکی از صریح ترین تکالیف شهرداری ها در ارتباط با آموزش و پرورش است.

بودجه فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش یک درصد است

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: اجرای قانون وظیفه ذاتی هر نهادی است و میزان توجه به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیم و تربیت که اعتبار محدودی دارد باید ویژه باشد.

محمدرضا وطنی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته به خاطر آنکه سال گذشته تمام مدارس شهر تبریز توسط شهرداری آباد شده بود از شهردار تبریز تجلیل کرد و در یزد و برخی شهرهای دیگر نیز شهرداری ها به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

وی در ادامه به بیان اعتبارات این نهاد پرداخت و گفت: اعتبارات آموزش و پرورش در سال ۸۴، ۱۵ درصد از کل اعتبارات دولت بوده و اکنون به ۹ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار، حدود ۹۹ درصد به پرداخت حقوق به کارکنان اختصاص دارد و تنها یک درصد باقیمانده صرف فعالیت های اجرایی می شود.

آموزش و پرورش تنها به برد خود می اندیشد

در ادامه این جلسه، شهردار گرگان گفت: اختلافات آموزشی شهرداری و آموزش و پرورش گرگان ناشی از پروانه های صادره از سوی آموزش و پرورش است.

حسین صادقلو افزود: بر این اساس، آموزش و پرورش متعهد شده از محل اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال آینده عوارض را پرداخت کند و شهرداری بنابر قانون نمی تواند پرونده بلاتکلیف داشته باشد.

صادقلو با بیان اینکه آن ها خواهان این بودند که عوارض را نپردازند خاطر نشان کرد: رای ماده ۷۷ شهرداری برای تمام سازمان ها و ارگان ها لازم الاجرا است.

وی گفت: برابر قانون پنجم توسعه کشور که در سال ۹۰ تصویب شد، تکلیف برای تمام سازمان ها روشن شده است که بر اساس آن هرگونه تخفیف یا بخشودگی عوارض از سوی شهرداری ها منوط به تامین منابع از بودجه عمومی کشور است.

به گفته وی، آموزش و پرورش تنها به بازی برد - باخت فکر می کند و تاکنون هیچ شهردار مرکز استانی برای عدم دریافت عوارض کاری نکرده است.

۶۰ درصد دانش آموزان ناهنجاری حرکتی دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه گفت: ۹۰ هزار دانش آموز در مسابقات بین کلاسی شرکت کرده اند و ۲۶۶ نفر در قالب ۲۵ تیم به المپیاد کشوری اعزام شده اند.

سیدمحمد بهشتی خاطرنشان کرد: تاکنون در رشته های فوتسال و والیبال به مدال طلا و در رشته های ژیمناستیک و دوومیدانی به مقام های انفرادی دست پیدا کرده ایم.

بهشتی از تشکیل کانون ورزشکاران مدارس خبر داد و بیان کرد: به دنبال تشکیل کانون ورزشکاران درون مدرسه ای هستیم که راهبری و هدایت خانواده ها و کمیته های استانی در اجرای آن موثر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان با ناهنجاری حرکتی مواجه هستند و باید اصلاح شوند.

وی در ادامه به بیان انتظارات خود از شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: برای گسترش و تقویت کانون های ورزشی دانش آموزی به ویژه حوزه استعدادیابی نیازمند اعتبارات هستیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار