سرمایه گذاران واقعی در پناه کمیته حمایت قضایی، اهدای گل و کارت تبریک به دختران، بازدید کارشناسان دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کارگاه های آموزش فنی حرفه ای، تحقق انضباط مالی در سایه تعامل با دستگاه های نظارتی، افراط و تفریط ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی، به کارگیری اقدامات نوین در راهداری تابستانه، تکذیب اعلام عفو عمومی برای دارندگان سلاح های غیرمجاز، راه اندازی اولین سینمای موقت گلستان در علی آباد و اعلام برنامه های دهه کرامت

نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، کمک به واحدهای تولیدی استان را دنبال می کند. 
حسینقلی قوانلو در گفت و گو با روزنامه گسترش صمت افزود: این کمیته می تواند با اختیاراتی که دارد از تمام ظرفیت ها و قابلیت های سازمان ها و دستگاه های دولتی استفاده کند. 
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد کمک و حمایت بیشتر کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان بوده و از طریق بازدید میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی دارای مشکل، موانع پیش روی حوزه تولید برداشته شود. 
وی با اشاره به این که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای رفع مشکلات حوزه تولید انجام شده است افزود: بناست مشکلات واحدهای تولیدی در محل واحدهای صنعتی بررسی و در صورت امکان برطرف شود. 

*** 
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: به مناسبت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز ملی دختران، مراسم اهدای گل و کارت تبریک به دختران در محل شهرداری گرگان برگزار شد. 
دکتر کلثوم غفاری توران ضمن تبریک این روز بزرگ به دختران گفت: نام گذاری روز ملی دختران در زاد روز ولادت حضرت معصومه (س) حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت (ع) در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است. 
این مراسم از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری گرگان برگزار شد. 

*** 
کارشناسان دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای گرگان بازدید به عمل آوردند. 
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در این بازدید با اشاره به موافقت نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از سال 88 گفت: به منظور فراهم آوردن بسترهای بازگشت به موطن خود و توانمندسازی مهارتی اتباع افغانی، هر ساله دوره های مختلف مهارتی در سطح استان گلستان برگزار می شود. 
مفیدی افزود: در سال 94 با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود در منطقه 84 نفر از اتباع افغانی در پنج رشته مهارتی شامل کاشیکاری، گچکاری، پیرایش مردانه، مهارت های سالم زیستن و اتوماسیون اداری در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس تحت آموزش قرار می گیرند. 

*** 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: تحقق انضباط مالی در راستای توسعه همه جانبه استان در سایه تعامل با دستگاه های نظارتی میسر می شود. 
داود طبرسا در هشتمین جلسه ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی استان تصریح کرد: هدف ما از انجام وظیفه در هر یک از دستگاه های اجرایی جز خدمت صادقانه به عموم مردم نیست و در شرایط و اوضاع فعلی کشور باید حداکثر بهره وری را از منابع عمومی دولت برای توسعه همه جانبه استان به دست آوریم. 
وی تقدیر از تلاش حسابرسان و مدیران دیوان محاسبات استان در برقراری تعامل و همکاری لازم در جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 93، از ذیحسابان و مدیران امور مالی خواست: اهتمام ویژه ای را در برقراری انضباط مالی، توسعه فرآیندهای مکانیزه، برنامه ریزی و افزایش بهره وری کارکنان حوزه های مالی دستگاه های اجرایی به کار بگیرند. 
وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی همه جانبه دستگاه های اجرایی در جهت اجرای کامل حسابداری تعهدی و همچنین آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه کنترل و جلوگیری علیه فساد مالی، شفافیت اطلاعات و گزارشگری مالی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مدیران و مردم را از نتایج و ویژگی های حسابداری تعهدی عنوان کرد. 

*** 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بسیاری از معضلات جامعه و آسیب های اجتماعی، ریشه در افراط و تفریط دارد.
علی اصغر طهماسبی در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سال 94 با بیان این که جامعه همواره از افراط و تفریط ضربه خورده است اظهار کرد: اساسا دین اسلام دین اعتدال است و امروز دولت تدبیر و امید به دنبال این است تا آفت افراط و تفریط را از چهره جامعه بزداید. 
رییس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان ادامه داد: با وجود تمامی هجمه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام، مردم طی 36 سال گذشته به خوبی وظایفشان را در قبال کشور و نظام انجام داده اند و چنان چه بحث امر به معروف و نهی از منکر بدرستی در جامعه نهادینه شود مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر، راهکار اساسی و درست برای پشت سر گذاشتن ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است و اگر بدرستی از این ظرفیت استفاده کرده و منکرات را تنها در کف خیابان نبینیم بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر ایجاد رضایتمندی عمومی در تمامی حوزه ها گفت: بزرگ کردن آسیب های اجتماعی و ارائه آمارهای مرتبط به تنهایی دردی را دوا نخواهد کرد و بعضا سبب تشویش اذهان عمومی نیز خواهد شد از این رو مدیران و مسئولین تلاش کنند تا در دل مردم امیدواری ایجاد کنند. 
طهماسبی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت های جامعه در نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم که پیوند دانشگاه، جامعه و دستگاه های متولی امور فرهنگی و اجتماعی می تواند در این حوزه بسیار گره گشا باشد. 

*** 
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اجرای طرح راهداری تابستانه در سطح سه هزار و یکصد کیلومتر از راه های استان گفت: وجه تمایز این طرح با طرح های دیگر راهداری در طول سال، استفاده گسترده از ابزارهای نوین راهداری است. 
علی بخش رستمی افزود: به کارگیری ابزارهای نوین راهداری در این طرح در جهت خودمعرف بودن، ایمن کردن و در نهایت تأمین حقوق اولیه همه استفاده کنندگان از راه ها که از اهداف سازمان راهداری کشور است، صورت می گیرد. 
وی ادامه داد: اجرای شیارهای لرزاننده در نقاط و مقاطع پرحادثه به ویژه در دوربرگران های نوک منقاری موجود در مسیر بزرگراه ها، نصب تابلوها و علائم خاص و جدید فسفری رنگ و بنرهای هشداردهنده ایمنی از جمله این نوآوری هاست. 
به گفته رستمی، ممیزی ایمنی راه ها بر اساس نواقص موجود در مسیرهای شریانی استان از جمله مسیر شریانی نوکنده به جنگل گلستان قبل از سفرهای تابستانی و همچنین، نصب حفاظ های ایمنی در محل پرتگاه ها و روی پل های احداثی در محورهای ارتباطی استان، از دیگر ابزارهای نوین به کار گرفته شده برای اجرای بهتر این طرح بوده است. 
رستمی ادامه داد: نصب علام و تابلوهای خطرنما و مسیرنما و به ویژه مسیرنماهای ارتجاعی برای نخستین بار در استان، از دیگر اقدامات نوین راهداری در سطح راه ها بوده که در محورهایی همچون نوکنده - جنگل گلستان، بندرترکمن - آق قلا، آق قلا - اینچه برون و جاده قدیم گرگان - کردکوی به اجرا درآمده است. 

*** 
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان شایعه اعلام عفو عمومی برای دارندگان سلاح های غیرمجاز را تکذیب کرد. 
حیدرعلی احمدی در جلسه کمیسیون سلاح و مهمات استان اظهار کرد: اخیرا قاچاقچیان سلاح و مهمات غیرمجاز شایعه ای را ساخته و پرداخته و پخش کرده اند مبنی بر این که بزودی قرار است دارندگان سلاح غیرمجاز مورد عفو قرار گرفته و به آنان جواز و پروانه حمل بدهند. 
وی خاطرنشان کرد: این شایعه از اساس کذب است و اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و قاچاقچیان سلاح و مهمات برای رونق کسب و کار غیرقانونی خود آن را پخش کرده اند. 
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان همچنین گفت: این که گفته می شود اگر دارندگان سلاح غیرمجاز تا شش ماه پس از خرید صبر کنند بر اساس قانون واجد شرایط عفو می گردند؛ این سخن نیز از اساس کذب محض است و بر اساس ماده 16 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز که مربوط به سال 91 است مهلت شش ماهه ای در نظر گرفته شده بود که از پایان آن مهلت اکنون بیش از سه سال می گذرد. 

*** 
با راه اندازی اولین سینمای موقت ایران در علی آباد، فیلم های سینمایی 'نهنگ عنبر' و 'ایران برگر' همزمان با سینماهای کشور در این شهرستان اکران شد. 
اکران این دو فیلم با همکاری بخش خصوصی، شهرداری و حوزه مشاور جوان فرمانداری علی آباد از 21 تا 26 مرداد در دو سانس در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد صورت گرفت. 

*** 
به مناسبت دهه کرامت نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و تازه های کتاب در شهرستان های استان برپا می شود. 
نمایشگاه عکس رضوی، کارگاه های هنری، جشن میلاد حضرت معصومه و جنگ شادی از دیگر برنامه های این مناسبت به شمار می رود. 
برپایی دوره آموزشی تئاتر، کارگاه عکاسی و نقد عکس از برنامه های آموزشی شهرستان ها بوده و همچنین همایش گیتار فلامینگو نیز در بندرگز برگزار می شود. 

***
محمدرضا عباسپور از هنرمندان تجسمی حوزه هنری گلستان موفق به کسب جایزه ویژه یازدهمین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور سوریه شد. 
دوره یازدهم مسابقه کاریکاتور و کارتون سوریه با حضور 296 هنرمند از 71 کشور دنیا در دو بخش کارتون سوژه و کاریکاتور چهره برگزار شد.

***
معاون طرح و توسعه شرکت آبفار گلستان از آغاز عملیات اجرایی مخزن پنج هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پیرواش شبکه شهرستان گرگان خبر داد. 
قاسم محمدنژاد اظهار کرد: این مخزن در راستای رفع کمبود و ذخیره سازی آب شرب روستاهای حسین آباد ملک، گوزن فارس، چنار قشلاق، عطاآباد و انبارتپه احداث می شود. 
وی افزود: اجرای این مخزن 12 میلیارد و 196 میلیون ریال هزینه در بر خواهد داشت. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار