با تداوم حواشی بازداشت مهدی هاشمی؛

سایت ضد انقلاب کلمه در خبری مدعی شده که رئیس زندان اوین، علی اشرف رشیدی، پس از حضور مهدی هاشمی در زندان اوین، از سمت خود برکنار شده است.

برکناری رئیس زندان اوین از واقعیت تا شایعه

به گزارش گلستان24،  سایت ضد انقلاب کلمه مدعی شده که رشیدی به خاطر برخورد محترمانه با مهدی هاشمی از سمت خود برکنار شده است. با توجه به حواشی حضور مهدی هاشمی در اوین که با محکومیت 10 سال زندان به دلیل ارتشاء و پرداخت رشوه مواجه شده بود، به نظر می رسد حواشی و شایعات پیرامون آن همچنان ادامه دارد.

نحوه حضور مهدی هاشمی در زندان اوین در همان روزهای نخست نیز با توجه به لشکرکشی خانوادگی و فیلم وداع، مورد انتقاد برخی از مسئولان قرار گرفت. مهدی هاشمی اعلام کرده بود قبل از اینکه ماموران برای تحویل او به اوین به سراغش بیایند، او در اقدامی پیشدستانه، خود را به زندان معرفی خواهد کرد. 

با توجه به حضور ماموران اجرای احکام برای انتقال محکومان، این روش حضور مهدی هاشمی در زندان بی سابقه به نظر می رسید. در پرونده هایی مانند محمدرضا رحیمی، محمد مایلی کهن و بابک زنجانی، ماموران زندان به دنبال آنها رفته و آنها را برای گذراندن دوران محکومیت به زندان اوین منتقل کردند. 

اما آنچه که سایت ضدانقلاب حامی فتنه ادعا کرده رئیس زندان اوین به دلیل برخورد محترمانه با مهدی هاشمی برکنار شده است. خبری است که صحت و سقم آن مشخص نیست. حضور بی ضابطه مهدی هاشمی در اوین و تحویل گرفتن وی در زندان بدون داشتن حکم اجرای احکام و یا همراهی مامور قانون یا بدرقه خارج از عرف قانونی آن، موضوعی بود که جای برخی از سوالات را باقی می گذاشت. 

براساس آیین نامه سازمان زندان ها  و اقدامات تامینی و تربیتی و قانون آیین دادرسی کیفری ، بازداشت و زندانی شدن متهم(اجرای حکم) باید با دستور مرجع قضایی (قاضی اجرای احکام ) صورت گیرد و  محکومی نمی تواند به طور شخصی، خود را  به زندان معرفی کندحتی اگرمیزان حکم آن نیز مشخص شده باشد و قاضی مربوطه باید دستور اجرای حکم را صادر کند. 

با توجه به اینکه رسانه های اصلاح طلب و حامی فتنه پس از حضور مهدی هاشمی در درهای ورودی زندان اوین، موجی از گزارش ها و اخبار حاشیه ای را به دنبال آن به راه انداختند، شایعاتی نظیر برکناری رئیس زندان اوین نیز به نظر می رسد در همان راستا قرار دارد تا اجرای حکم مهدی هاشمی را برای قوه قضاییه هزینه ساز نمایند. /فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار