مدیرکل شیلات گلستان مطرح کرد

مدیرکل شیلات استان گلستان از افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در گلستان خبر داد.

افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در استان گلستان

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس‌علوی اظهار داشت: فاز نخست مجتمع پرورش میگو گمیشان در 4 هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و30 درصد از تاسیسات زیربنایی آن انجام شده است.

افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در استان گلستان

وی با اشاره به طرح‌های تحول‌زای اقتصادی در بخش شیلات افزود: سال گذشته یکی از چالش‌های ما دریافت آب از تالاب گمیشان برای این مجتمع بود که متاسفانه در شهریور ماه به علت پسروی آب دریا، ارتباط آبی دریا و تالاب قطع شد، اما با هماهنگی های انجام شده با محیط زیست، با ایجاد کانالی با طول حدود 12.5 کیلومتر، آبرسانی به این مجتمع انجام شد.

مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به میزان تولید میگو در این مجتمع گفت: هم‌اکنون 270 هکتار سطح مفید تولید داریم که نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود 66 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

قدس‌علوی درباره آغاز به کار مرحله دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان تصریح کرد: فاز دوم این مجتمع 6 هزار هکتار است که در مجموع دو فاز، 10 هزار هکتار خواهد بود که با بهره‌برداری از این 10 هزار هکتار تولیدی بیش از سالانه 18 هزار تن میگو خواهیم داشت که 80 درصد این تولید صرف صادرات خواهد شد و با این میزان تولید و صادرات، مجتمع پرورش میگو گمیشان سالانه 100 میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

مجتمع پرورش میگو در 17 کیلومتری شمال گمیشان در منطقه محروم و مرزی، در مرز ترکمنستان واقع شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار