دادستان مرکز استان تشریح کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی گفت: به گفته ی دادستان حقی ، تحقیقات ویژه ای با درنظر گرفتن مولفه های رفتاری و اخلاقی متهم و به صورت نامحسوس در مدت دو ماه به عمل آمد و مشخص شد سارقی که شناسایی و تحت نظر قرار داشت به همراه دو تن از فرزندان خود اقدام به سرقت مسلحانه می کند.

جزئیات 13 فقره قتل در پرونده سرقت های مسلحانه استان گلستان

به گزارش گلستان24، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در تشریح این ماجرا می گوید: 8 فروردین امسال پرونده ی سرقت مسلحانه از یک خودروی پراید در دادسرای گرگان تشکیل شد و با توجه به مرگ راننده خودرو بر اثر اصابت گلوله اسلحه کلاشینکف ، این پرونده با تشکیل گروهی از کارآگاهان زبده و هدایت و مدیریت دادستان و بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان به صورت ویژه در دستور کار ،قرار گرفت.

جزئیات 13 فقره قتل در پرونده سرقت های مسلحانه استان گلستان

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی افزود: در بررسی های پلیسی مشخص شد با این اسلحه چندین فقره سرقت و قتل دیگر نیز در حوزه استان گلستان به وقوع پیوسته است.

وی گفت : در ادامه این تحقیقات ، سارق یکی از خودروهای مسروقه شناسایی و بدین ترتیب پرونده وارد مرحله ی تازه ای شد.

به گفته ی دادستان حقی ، تحقیقات ویژه ای با درنظر گرفتن مولفه های رفتاری و اخلاقی متهم و به صورت نامحسوس در مدت دو ماه به عمل آمد و مشخص شد سارقی که شناسایی و تحت نظر قرار داشت به همراه دو تن از فرزندان خود اقدام به سرقت مسلحانه می کند.

وی افزود : به این ترتیب هر سه نفر در یک عملیات ضربتی همزمان در مکان های متفاوت دستگیر شدند و با صدور قرار برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس قرار گرفتند .

به گفته ی دادستان ، این افراد در ابتدا از گفتن حقایق سرباز زدند اما پس از مواجهه با مستندات، لب به سخن گشودند و ضمن اقرار به سرقت های مسلحانه و معرفی دیگر همدست خود به دو فقره قتل نیز، اعتراف کردند.

حقی تصریح کرد : همدست این سارقان هم که در یکی از شهرهای دیگر استان اقامت داشت با اخذ نیابت قضایی و هماهنگی های اطلاعاتی و عملیاتی ، دستگیر و به گرگان منتقل شد .

حجت الاسلام والمسلمین حقی افزود : این فرد نیز در ابتدا منکر حقایق شد اما پس از تحقیقات پلیسی و قضایی، به انجام یازده فقره قتل و سرقت های متعدد اعتراف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: در این راستا ، موضوع ابتدا در سوابق رایانه ای پلیس پیگیری و مشخص شد قتل هایی در زمان و مکان هایی که این افراد اعتراف کرده اند با اسلحه کلاشینکف و کلت جنگی ثبت شده است. در ادامه بازپرس این پرونده با هماهنگی دادستانی به همراه مأمورین در حوزه های مختلف محل قتل از جمله گرگان، کردکوی، علی آباد، گنبد کاووس، خان ببین و دلند حاضر شدند و با راهنمایی متهمین ، محل دقیق هر یک از قتل ها شناسایی و صحنه ی وقوع جرم بازسازی شد.

دادستان مرکز استان افزود : پس از بازسازی صحنه ها ، اولیای دم نیز شناسایی و همگی آن ها وقوع قتل ها را تأیید کردند.

دادستان مرکز استان گلستان در خصوص کشفیات این پرونده نیز عنوان کرد: دو قبضه اسلحه کلاشینکف ، یک کلت کمری جنگی و تعداد زیادی فشنگ از منزل متهمین کشف و ضبط شد.

حقی افزود: در ادامه تحقیقات 25 دستگاه موتور چاه عمیق و سه دستگاه تراکتور مسروقه نیز از متهمان کشف و ضبط شد که البته تعداد اموال بیش از این است و تحقیقات برای شناسایی سایر موارد ادامه دارد.

حقی تصریح کرد: هشت تن از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی، دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شده اند.

بازپرس این پرونده هم با بیان این که اعضای این باند فعالیت خود را از حدود 15 سال پیش آغاز کرده اند گفت: این باند به دلیل عملکرد پیچیده و گستره دامنه فعالیت و علی الخصوص انتخاب خریداران حرفه ای اموال مسروقه ، توانسته اند به اعمال مجرمانه خود تا زمان دستگیری ادامه دهند .

وی با تاکید بر این که تحقیقات این پرونده برای تکمیل جزئیات ادامه دارد افزود: بر اساس بند الف ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری ، در آینده ی نزدیک تصاویر این افراد به منظور شناسایی توسط مالباختگان احتمالی از طریق رسانه های گروهی منتشر خواهد شد./ پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار