مدیر زندان گنبدکاووس اعلام کرد: به ابتکار یکی از قضات دادگستری گنبدکاووس و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، اهدای کتاب جایگزین مجازات زندان برخی جرایم سبک شد.

اهدای کتاب جایگزین مجازات حبس جرایم سبک در گنبدکاووس

به گزارش گلستان24، یکی از قضات حوزه قضایی گنبدکاووس برخی از مجرمین جرائم سبک را با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس به خرید کتاب بجای مجازات زندان محکوم کرد.
وی گفت: با ابتکار عمل این قاضی دادگستری گنبدکاووس تاکنون تعداد بیش از دو هزار جلد کتاب از سوی مجرمین حبس خریداری و تحویل زندان شد.

اهدای کتاب جایگزین مجازات حبس جرایم سبک در گنبدکاووس
مدیر زندان گنبدکاووس با بیان اینکه به مجازات های جایگزین حبس در قانون جدید توجه ویژه ای شده است، افزود: گاهی زندان اثرات مادی و روانی جبران ناپذیری بر مجرم و خانواده آنها و حتی در جامعه می گذارد که با جایگزین مجازات حبس می توان اثرات آن را کاهش داد.
وی تاکید کرد: مجازات جایگزین حبس جرایم سبک در حفظ و تقویت بنیان اجتماعی خانواده ها موثر خواهد بود.
مختاری افزود: همچنین با توجه به کمبود سرانه فضای نگهداری زندانیان، هزینه های چمشگیر مصارفی نظیرمواد غذایی و بهداشتی در زندان، حبس زدایی واستفاده از مجازات های جایگزین حبس به عنوان یک راهبرد مهم می تواند کمک شایانی به مدیریت زندان ها کند.
به گفته وی، جایگزین حبس دو اثر متفاوت داشته از یک طرفی یک نفر انسان با جرم سبک و یا با پرداخت جریمه به زندان معرفی نشده وهیچگونه آثار منفی برای او وخانواده اش نداشته واز طرفی کتابخانه های زندان تقویت وعملاً فرهنگ کتابخوانی در بین زندانیان توسعه یافته که مطمئناً در تغییرنگرش زندگی زندانیان نیز تاثیرمثبت خواهد داشت.
مدیر زندان گنبدکاووس افزود: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در زندان امسال برای اولین بار 80 نفر از میان 300 مددجوی که بین 40 تا 50 جلد کتاب، طی سال جاری خوانده بودند در آیین ویژه ای از تقدیر شدند.
مختاری گفت: در این آیین که با همکاری نهاد کتابخانه های استان گلستان برگزارشد، به هشتاد نفر از این این افراد لوح تقدیر و کتاب های نفیس اهدا شد.
به گفته وی، در شرایطی که اقبال عمومی به کتابخوانی در کشور زیاد نیست خوان نزدیک به 50 جلد کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی تعداد زیاد مددجویان قابل تقدیر می باشد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار