این بار نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا؛

یک نماینده دموکرات آمریکا در سخنانی عجیب، شرط توافق هسته‌ای و پذیرفته شدن ایران در جامعه جهانی را به آزاد کردن یک جاسوس پیوند زد. پیش از او نتانیاهو هم خواستار به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در توافق هسته‌ای با ایران شده بود.

دومین شرط عجیب برای توافق با ایران: این جاسوس را آزاد کنید! +عکس

به گزارش گلستان 24،  پس از اظهارات عجیب نخست وزیر رژیم صهیونیستی و درخواست غیرعقلانی او برای به رسمیت شناخته شدن رژیمش از سوی ایران در توافق هسته‌ای، یک نماینده مجلس آمریکا درخواست جدید دیگری مطرح کرده است.

"دن کیلدی" عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز با اشاره به زندانی بودن یک جاسوس در ایران، گفته است تا او آزاد نشود نمی‌توان توافق هسته‌ای را جدی گرفت!

 

امیر میرزایی حکمتی

سایت صدای آمریکا (VOA) که بوزارت خارجه آمریکا اداره می‌شود، در این زمینه نوشته است: «در حالی که واکنش‌ها به تفاهم بدست آمده میان ایران و شش قدرت جهانی، از جمله ایالات متحده، درباره چارچوب توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد، یکی از اعضای کنگره آمریکا خواستار آزادی امیر میرزایی حکمتی، شهروند آمریکایی ایرانی تبار، و سایر زندانیان سیاسی در ایران شد.»

کیلدی، گفته است: تا زمانی که ایران مردم را با انگیزه‌های سیاسی زندانی می‌کند، جدی گرفتن چنین توافقی دشوار خواهد بود.

منظور وی از مردم ایران، تنها یک نفر است! شخصی به نام "امیر میرزایی حکمتی" که در سال 90 با تلاش مأموران وزارت اطلاعات، به جرم جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا دستگیر و محاکمه شد.

 

تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به جرم جاسوسی در ایران به ده سال حبس محکوم شد

این فرد که از تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شد به جرم خود اعتراف کرده است. وی به قدری مهم بوده که به گفته وکیلش، آمریکایی‌ها پیشنهاد مبادله‌اش را به ایران ارائه کردند.

با وجود این، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در پوشش واژه‌هایی مانند حقوق بشر، وی را زندانی سیاسی جلوه دهند نه جاسوس.

 

امیر میرزایی حکمتی در ارتش آمریکا، سمت چپ تصویر

"دن کیلدی" نماینده دموکرات ایالت میشیگان، تا آنجا پیش رفت که زندانی بودن میرزایی را به تفاهم لوزان پیوند زد و گفت: «فکر کنم درست باشد که با ایران برای رسیدن به توافقی به منظور محدود کردن توانایی‌های هسته‌ای آن کشور گفتگو کنیم، اما اگر آنها به حبس کردن افراد بی‌گناه برای اهداف سیاسی خود ادامه دهند، دشوار خواهد بود که چنین توافقی را جدی گرفت.»

امیر میرزایی حکمتی در دادگاه به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. اما دادگاه تجدیدنظر حکم او را به ۱۰ سال زندان کاهش داد.

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) دن کیلدی که پیش از این بارها خواستار آزادی این تفنگدار پیشین ارتش ایالات متحده شده است، در آخرین مورد پیش از اعلام تفاهم هسته‌ای لوزان، در جریان ششمین سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره، صندلی میهمان خود را به نشانه حمایت از او خالی گذاشت.

وی در گفتگو با فاکس نیوز بدون آنکه درباره زندانیان آمریکا توضیحی دهد بر آزادی امیر حکمتی تأکید کرد: «تا زمانی که در ایران زندانی سیاسی وجود دارد، ما آنها را در جامعه جهانی نخواهیم پذیرفت.»
 

 

امیر میرزایی حکمتی در ارتش آمریکا، سمت چپ تصویر

مرتبط کردن مسائل داخلی ایران با تفاهم لوزان و درخواست برای آزادی یک جاسوس همانقدر غیرمنطقی به نظر می‌رسد که در خواست نتانیاهو برای «تعهد روشن و بدون ابهام تهران برای به رسمیت شناختن اسرائیل» مسخره و عجیب دانسته شد.

 

اوباما در واکنش به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌اش با رادیو همگانی ملی آمریکا گفت: «این نکته که ما ایران را موظف کنیم در توافقی که نظامی نبودن برنامه‌ هسته‌ایش را ثابت می‌کند، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، مانند این است که بگوییم، ما هیچ توافقی را با ایران امضا نمی‌کنیم، مادامی که ماهیت حکومت ایران به طور کلی عوض شود. به نطر من، این قضاوتی به طور اصولی نادرست است.»

ارسال نظر

آخرین اخبار