خدمت فقط برای آخرت؛

هر کس میراثی دارد و آن را به یادگار از نیاکان خود گاه به نسل های بعدی نیز انتقال می دهد و این میراث گاه مادی و گاه چون خادمی در یک مسجد معنوی است.

خادمی،‌میراثی که ۲۰ سال با زوج گنبدی همراه است

به گزارش گلستان24، عباس محمدی به همراه همسرخود سیده زهرا سیدرضایی قریب به ۲۰ سال است به عنوان خادمان مسجد النبی(ص) شهرستان گنبدکاووس فعالیت میکنند.

5

آنها از زمان ورود خود به مسجد النبی تا ۶ سال خانه ای برای زندگی کردن نداشتند و تنها در آبدارخانه مسجد که یک اتاق سیمانی بیش نبود، زندگی میکردند.

سیده زهرا از وارد شدن به عرصه خدمت به مسجد برایمان اینگونه می گوید: پدرم خادم مسجد سجادیه بود مسجدی که یکی از اعضای هیئت امنای پیشنهاد خادمیش را به پدرم داد.

او ادامه می دهد: پدرم دوست داشت که فرزندانش خادم ائمه باشند به خاطر حرف پدرم من اینکار را ادامه دادم و از طرفی مادرم هم با ما زندگی می کرد که او هم به خادمی علاقه داشت.

2

به گفته عباس محمدی مادر سیده زهرا هم خادم بوده و برای همین خانواده اش هیچ مشکلی با خادم شدن همسرمش نداشتند، او به علاقه فرزندانش به خادمی نیز اشاره می کند و پسرش را راغب به ادامه دادن میراث شغلی خانواده خود می داند.

4
این زوج گنبدی علی رغم اینکه خادمی حقوق چندانی برایشان ندارد با اشتیاق به این کار ادامه می دهند و وقتی به این مسئله اشاره می کنم در پاسخ می گویند: شاید حقوق چندانی ندارد ولی ما به آخرت اینکار فکر میکنیم.

عباس محمدی بهترین و شیرین ترین خاطره های خادمی اش را روزهای محرم می داند که از صبح تا شب در آشپزخانه مسجد به آشپزی مشغول می شود.همسرش سیده زهرا نیز علاوه بر محرم و صفر از خدمت در ایام اعتکاف به نیکی یاد می کند و می گوید بهترین خاطراتم مربوط به این روز هاست.

1

عباس محمدی و همسرش سیده زهرا با تمام ناملایمتی ها و بی احترامی ها که بعضی اوقات در حقش می شود، همچنان به شغل خادمی مسجد افتخار می کنند و هیچ گاه از انتخاب شغل خادمی پشیمان نشدند و خدمت به مسجد پیامبر(ص) باعث شده آنها سختی های این کار را با جان و دل پذیرا باشند.

3
انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار