مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی‌آبادکتول از وجود 102 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۸ اثر تاریخی و فرهنگی علی آبادکتول در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

علی آبادکتول میراث دار 102 اثر تاریخی/ 68 اثر ثبت شد

به گزارش گلستان24، عباس عنایت در دیدار با امام جمعه علی آبادکتول با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیان کرد: 3 منطقه نمونه گردشگری کبودوال، دهنه محمد آباد کتول و زرین گل در شهرستان علی آبادکتول بستر مناسبی در جذب گردشگر فراهم ساخته است.

علی آبادکتول میراث دار 102 اثر تاریخی

وی با تاکید بر لزوم شناساندن این پتانسیل ها به مردم اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و معرفی این پتانسیل ها و توانمندی‌ها با بهره گیری از مجاری مختلف اطلاع رسانی از جمله اقدامات و اهداف این اداره در سال جاری است.

وی ثبت بیشتر آثار طبیعی شهرستان علی آبادکتول در فهرست آثار طبیعی کشور را گامی موثر برای حفظ آثار تاریخی طبیعی، جذب گردشگران داخلی، خارجی و توسعه و رونق صنعت گردشگری این شهرستان عنوان کرد.

عنایت تصریح کرد: میراث فرهنگی امانت گذشتگان است که همه ادارات و نهادها و مردم جامعه در خصوص حفاظت و حراست از آن مسئول هستند.

وی در ادامه افزود: بیش از 500 هنرمند حوزه صنایع‌دستی در علی‌آبادکتول شناسایی و مشغول فعالیت هستند که علاوه بر احیاء صنایع دستی این شهرستان منبع درآمدی مناسب برای خانواده های خود شده اند.

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول هم در این جلسه اذعان داشت: ایران اسلامی از غنای فرهنگی و تمدنی قابل توجهی برخودار است و آوازه جهانی دارد که نمود آن را می‌توان در میراث فرهنگی کشور و استان مشاهده کرد.

حجت السلام و المسلمین سید مهدی موسوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بیانگر هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی دانست و افزود: شهرستان علی آباد کتول دارای پیشینه و قدمت بسیاری است و مواریث فرهنگی تاریخی متعددی در جای جای شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار