مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان:

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان گفت: ۴ هزار هنرمند در بخش صنایع دستی در شهرستان گرگان شناسنامه فعالیت دارند.

۴ هزار هنرمند شناسنامه‌دار صنایع دستی در گرگان فعالیت می‌کنند

به گزارش گلستان24، یاسر قندهاری، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: این 4 هزار هنرمند شناسنامه‌دار در بخش‌های آموزشی، تولیدی و نمایشگاهی در شهرستان گرگان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شرایط میراث فرهنگی شهرستان گرگان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری مختلف در زمینه‌های تاریخی و طبیعی دارد وضعیتی خاص است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان تصریح کرد: 9 هتل، 2 مهمانپذیر فعال، 3 هتل آپارتمان و 10 سفره خانه مجوزدار و رسمی در شهرستان گرگان فعالیت دارند که از این ظرفیت‌ها باید بیشترین استفاده را کرد و آنها را ارتقاء دارد.

به گفته وی، با این شرایط خاص شهرستان، گرگان را می‌توان پایتخت اکوتوریسم کشور دانست.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان با اشاره به افتتاح خانه صنایع دستی در گرگان گفت: خانه صنایع دستی گرگان در راستای احیای دوباره صنایع دستی منطقه افتتاح شد.

وی اظهار کرد: 6 هنرمند در خانه صنایع دستی گرگان فعال هستند و در ماه های آینده 2 هنرمند دیگر نیز به این مجموعه اضافه می شود.

قندهاری با بیان اینکه  بازارچه صنایع دستی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در خانه باقری‌های گرگان افتتاح شد گفت: فاز دوم این بازارچه نیز زودی به بهره برداری می رسد.

قندهاری گفت: عملیات اجرایی موزه روستایی نیز در  در قرق آغاز شده که در آن صنایع دستی، میراث فرهنگ و نمادهای هر شهرستان به نمایش در می‌آید.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی این موزه ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری استان گلستان است که سبب ماندگاری میراث تاریخی ما می‌شود.

قندهاری با اشاره به تملک خانه‌های تاریخی در گرگان گفت: در جلساتی با فرمانداری و شهرداری گرگان قرار است با مشارکت دستگاه‌ها تملک و مرمت این خانه‌های تاریخی آغاز شود.

وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگار مشاوری خوب برای مدیران بوده و رسانه‌ها چشم و چراغ مدیران هستند که می‌توانند به خوبی مسیر درست را روشن کنند.

قندهاری اظهار کرد: دستگاه‌ها نیاز دارند تا فعالیت‌های خود را به گوش مردم برسانند و دانستن هم حق مردم است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار