پا به روستاهای حاشیه گنبد کاووس و حومه این شهر که بگذارید می توانید سگ های بی شماری را در گله های چند تایی مشاهده کنید. سگ هایی که با نگاهی اجمالی می توان به بیمار بودن آنها از ظاهر و پوست بدنشان پی برد.این سگ ها شب هنگام به سمت زباله هایی که در سطل آشغال ریخته می شود یا جلوی درب خانه ها گذاشته می شود هجوم می آورند و چهره کوچه و محله را زشت جلوه می دهند.

سگ های ولگرد و سلب آسایش مردم  روستاهای حاشیه گنبد کاووس

به گزارش گلستان24، عصر هنگام که کودکان برای بازی کودکانه خویش پا به محله می گذارند والدین آنها با نگرانی چون نگهبانی مواظب کودکان خویش هستند تا مبادا سمت این سگ ها بروند یا سگی به آنها حمله ور شود.

سگ های ولگرد و سلب آسایش مردم
متاسفانه برخی از این سگهای ولگرد به حدی هار هستند که در برخی موارد مردم بناچارخود دست به کار شده و از دست آنها خلاص می شوند چرا که خوف از تهدید جانی خویش را دارند.
این سگ های خطرناک که در گله های چندتایی خود در محلات و روستاهای حومه گنبدکاووس جولان می دهند بسیاری از شب ها با سروصدای خود ساکنین این مناطق را از خواب بیدار کرده و باعث سلب آرامش مردم شده اند.
علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی ،این سگ ها تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شوند و در صورت برخورد این سگ ها با مردم از هر طریقی اعم از گاز گرفتن یا برخورد به بدن مردم احتمال انتقال بیماری های بی شماری به مردم وجود دارد.
اخیرا گاهی اوقات ردپای این سگ ها به درون شهر نیز کشیده شده است و این سگ های ولگرد روی میدان ها و بلوارهای شهر مشاهده شدند گرچه این صحنه کمتر مشاهده می شود لیکن با روند فعلی بنظر میرسد بعد از روستاها و محلات حومه گنبد کاووس این سگ ها داخل شهر هجوم بیاورند.
با مردم که هم صحبت می شویم از دست این سگ های ولگرد می نالند و از این وضع بسیار ناراضی  اند و می گویند که هر وقت از خانه بیرون آمدیم این سگ ها بودند و با ظاهری ترسناک همواره نگرانی جدی برای خانواده ها و ساکنین محل ایجاد کرده اند.
اغلب مردم که از این معضل آزرده خاطر هستند ،جمع آوری این سگها را از مسئولین و متولیان امر خواستار هستند و بسیاری نیز به غلط یا درست تنها راه برخورد با این سگ ها را نابودی آنها می دانند.
از مسئولین امر،ادارات و ارگان های مرتبط با این پدیده انتظار میرود فکری اساسی برای این چالش چندساله مردم شهر گنبدکاووس بکنند تا مردم از دست این سگ های بیمار و ولگرد خلاص شوند.
بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جمع‌آوری ودفع حیوانات بدون صاحب و مضر در سطح شهراز وظایف شهرداری هاست./ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار