مسئول اتحادیه دانش آموزی استان گلستان گفت: «طرح لشگر فرشتگان» با تجلیل از بانوان مجاهده کلید خورده است.

طرح لشگر فرشتگان» با تجلیل از بانوان مجاهده گلستان کلید خورد

به گزارش گلستان24، حسین احمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهری « لشکر فرشتگان» در تشریح این طرح سراسری اظهار کرد: بیشترین وظایف برگزاری مراسم بر عهده دانش آموزان است و می بینیم که به خوبی وظیفه سنگین را به بهترین شکل پایان دادند که نقطه ای روشن در اجرای این مراسم و اتکا به نسل جوان است.

بزرگداشت شهری لشکر فرشتگان در گرگان

وی بیان کرد: دختران انجمنی در مرحله اول با تکمیل ۱۶ دفترچه لشگر فرشتگان برای ۱۶ مجاهد و مبارز و مادر شهید شهرستان گرگان و برگزاری یادواره مدرسه ای برای این زنان مبارز و هم زنان شهیده گرگانی کرده اند.

بانوان زیادی زمان  انقلاب و در پشت جبهه مبارزه کردند

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گلستان  بیان کرد: در مرحله بعد اقدام به برگزاری نخستین بزرگداشت شهری نکوداشت و تجلیل از بانوان شهیده و مبارز و مجاهد شهرگرگان درامشب اولین بزرگداشت شهری نکوداشت و تجلیل از بانوان شهیده و مبارز و مجاهد شهرگرگان شامگاه شنبه 31 شهریور در تالار فخر الدین اسعد گرگانی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و خانواده های شهدا و بانوان مبارز و مجاهد شهرستان گرگان برگزارشد.

 احمدی اذعان کرد: بانوان زیادی چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ درپشت جبهه در برابر متجاوزین به مبارزه پرداختند و هیچگاه در دفاع از آرمانها و ارزشها کوتاه نیامدند و در حال حاضر نیز هنوز این مبارزه را با حفظ اعتقادات و دفاع از حجاب و عفاف به نمایش می گذارند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل پرونده بقیه مجاهدین و مادران و همسران شهدای گرگانی برگزاری دومین بزرگداشت فراهم خواهد شد.

بزرگداشت استانی هم برگزار می شود

این مقام مسئول ادامه داد: بخشی از دفترچه لشگر فرشتگان به مصاحبه با بانوان راوی، ایثارگر، خانواده شهدای زن ، همسر شهید یا جانباز ، امدادگر  اسیر و یا جانبازان تکمیل پرونده های مجاهدین و مبارزین زن در کل استان و به تبع آن برگزاری همایش های شهری در همه شهرستانها و در انتها برگزاری بزرگداشت استانی از برنامه های بعدی این طرح دانش آموزان پس از طی مراحل ذکر شده است.

احمدی با بیان اینکه هریک از گروه های دانش آموزی باید برای زن مبارزی که درباره آن به تحقیق پرداخته اند یک وبلاگ طراحی کنند و به معرفی الگوی زن مبارز برای همه دانش آموزان دختر بپردازد .

۲۰ زن مبارز و مجاهد تجلیل شدند

وی با بیان اینکه تعداد شهدای زن در گلستان ۱۳ شهیده می باشد، افزود: امشب از ۲۰ زن مجاهد ومادران شهید احمدی روشن و خانواده های مدافعان حرم شهیدان «تولی»، «حتم لو» و«غریب» تکریم و تمبر اختصاصی نکوداشت این مجلس نیز رونمایی شد.

«طرح لشگر فرشتگان» در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود

احمدی همچنین متذکر شد: «طرح لشگر فرشتگان» برای نخستین بار در سطح شهری در استان گلستان در حال برگزاری است و انشاالله در سال‎های آینده تمامی استان‌های کشور را پوشش خواهد داد.

مسئول اتحادیه دانش آموزی استان گلستان همچنین استقبال دانش آموزان را از این طرح بسیار عالی دانست و اذعان کرد: این طرح از جمله طرح‎هایی است که در آن دانش‌آموزان بیشترین وظایف را بر عهده دارند و تمامی تلاش خود را به کار بسته‎اند؛ از شناسایی بانوان تا مصاحبه و ساخت مستند، همگی را به نحو احسن انجام داده‎اند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گلستان  از سردار میرفیضی فرماندهی نیروی انتظامی استان و سردار صادقی فرماندهی سپاه پاسداران استان گلستان ، مسئولین اداره ارشاد گرگان و معاونت شعب بانک قوامین استان گلستان برای همکاری در برگزاری این همایش تشکرکرد.

لازم به ذکر است در بخش پایانی مراسم ، تمامی مدعوین از نمایشگاه زن ستم تاریخی ستم برابری  بازدید بعمل آوردند .

ارسال نظر

آخرین اخبار