معاون فنی اداره محیط زیست استان گلستان گفت: برای نخستین بار در ایران، از پهبادهای شناسائی برای ارزیابی و پایش اراضی ملی و طبیعی گلستان استفاده شد.

پهبادهای شناسایی برای پایش اراضی ملی و طبیعی گلستان به کارگیری شد

به گزارش گلستان24، امید روشن  اظهار داشت: برای نخستین بار در ایران، از پهبادهای شناسائی از نوع هواپیماهای فوق سبک برای ارزیابی و پایش اراضی ملی و طبیعی و محیط زیست استان گلستان استفاده شد.

پهبادهای شناسایی برای پایش اراضی ملی و طبیعی گلستان به کارگیری شد

وی افزود: از پهبادهای شناسائی از نوع هواپیماهای فوق سبک برای پایش و تصویربرداری هوائی از محیط زیست و منابع طبیعی استان استفاده شده تا تغییرات کاربری اراضی جنگلی، کشاورزی و مناطق ساحلی شناسایی شود.

معاون فنی اداره محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: همچنین از این پهبادها برای شناسایی آلیش‌های محیط زیست و مناطق آلوده، ارزیابی خسارات ناشی از آتش سوزی‌ها و بررسی وضعیت زیستگاه‌های حیات وحش استفاده می شود.

روشن افزود: آخرین وضعیت پرندگان مهاجر، جنگل ها، عرصه های منابع ملی و تلاب های بین‌المللی آلماگل، آلاگل و آجی گل، حفاظت از مناطق جهان‌نما و پارک ملی گلستان با این پهبادها تصویربرداری می‌شود.

وی اظهار کرد: مرحله آزمایشی این طرح امروز انجام می‌شود و در مدت 6 ماه اجرائی خواهد شد.

معاون فنی اداره محیط زیست استان گلستان گفت: این پهبادها ساخت داخل کشور است و تا ارتفاع 18 هزارپا قابلیت پرواز دارد که امروز تا ارتفاع 12 هزارپا پرواز خواهد کرد.

روشن اظهار کرد: شعاع تصویربرداری امروز این پهباد از فرودگاه کلاله تا 200 کیلومتر است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار