رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: نخستین محموله حجمی قزاقستان هفته آینده با خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان وارد استان گلستان می‌شود.

نخستین محموله قزاقستان با خط آهن وارد گلستان می‌شود

به گزارش گلستان24، رمضان بهرامی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: به شدت پیگیر بخش حمل و نقل در استان گلستان هستیم تا در تجارت و صادرات و واردات استان تاثیر منفی نگذارد.

 

نخستین محموله قزاقستان با خط آهن وارد گلستان می‌شود

وی افزود: ظرفیت بخش خصوصی بیشتر در دست اتاق بازرگانی است و هدف اصلی ما این است که از هم مرز بودن با ترکمنستان بیشترین استفاده را ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: تاکنون 4 هیئت قزاق به استان گلستان آمده و از ظرفیت‌های استان بازدید کردند و با توجه به حضور 5 هزار قزاق در گلستان تفاهم نامه توریست درمانی نیز امضاء شد.

به گفته وی، هسته طیور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان تشکیل شد و نخستین همایش میگو نیز در مهرماه برگزار می‌شود.

بهرامی اظهار کرد: شورای گفتگو که از شوراهای مورد اعتماد کشور است در استان تشکیل و در هفته گذشته احکام اعضا صادر شد، کمیته رفع قوانین مزاحم کسب و کار نیز که مکمل آن است در ذیل این شورا تشکیل شده و کمیته داوری نیز که به مشکلات بزرگ حوزه تجارت می‌پردازد مجوز گرفته و تا آخر مهرماه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد در استان گلستان گفت: منطقه آزاد یک جهش یک دهه‌ای برای  استان گلستان است، تفاهم با آذربایجان شرقی نیز تنها روی کاغذ نیست و سرمایه‌گذار برای خط تولید ماشین اعلام آمادگی کرده و در حال بررسی زمین است.

بهرامی افزود: استان ما در زمینه ماشین آلات کشاورزی بسیار ضعیف است و استان آذربایجان شرقی قول مساعد داده تا ناوگان استان ما را نوسازی کند.

وی تاکید کرد: 800 هزار هکتار زمین در شمال استان داریم که برای استقرار صنایع مناسب است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار