وزیر صنعت ،معدن و تجارت که روز پنجشنبه برای بازدید از چند واحد صنعتی و اقتصادی گلستان به این استان سفر کرد، حوالی ظهر از گمرک و مرز اینچه برون (مرز خشکی ایران و ترکمنستان) در حوزه شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از گمرک و مرز اینچه برون در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدرضا نعمت زاده که ازسوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و نیز تعدادی دیگر از مقامات استانی همراهی می شود، در ابتدای ورود به استان و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گرگان از شهرک صنعتی آق قلا و چند واحد صنعتی دیگر و نیز منطقه ویژه اقتصادی اترک بازدید کرده است.

گمرک زمینی و ریلی اینچه برون تنها مرز خشکی استان گلستان با آسیای میانه است، خط آهن اینچه برون که بین سه کشور ایران- ترکمنستان - قزاقستان برقرار است آذرماه سال 93با حضور روسای جمهوری سه کشور به بهره برداری رسید.

از سوی دیگر رونق منطقه ویژه اقتصادی اترک به دلیل دسترسی به مرز خشکی و خط ریلی بین این سه کشور، نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات استان و کشور دارد.

تاسیس منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت یکهزار هکتار سال 84 مصوب شده و قرار است 500 هکتار از این منطقه به شهرک صنعتی تبدیل و 500 هکتار دیگر پس از احراز شرایط و اخذ مجوزهای لازم به عنوان منطقه ویژه منفصله اینچه برون نامگذاری تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته مسوولان امر، برای ساخت پایانه ذخیره سازی غلات، سوخت، مواد اولیه معدنی، ال پی جی و همچنین پایانه کانتینربری در منطقه مرزی اینچه برون، تاکنون 6 شرکت خصوصی داخلی و خارجی وارد عمل شده اند.

همچنین پنج شرکت داخلی مجوزهای لازم را اخذ کرده و در شرف واگذاری زمین هستند و یک شرکت قزاق نیز با سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری برای ساخت پایانه درخواست داده که در حال انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز است.

بازدید از چند واحد صنعتی دیگر گلستان و حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که باحضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در گرگان برگزار می شود و نیز شرکت در جلسه شورای مدیران و ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت، گلستان از دیگر برنامه های نعمت زاده در این استان شمالی کشور است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار