مدیرکل زندان‌های گلستان:

مدیرکل زندان‌های استان گلستان گفت: تلاش تیم دریافت رضایت شاکی، خیران،شورای حل اختلاف و گذشت اولیاء دم، حیاتی دوباره به زندانی گرگانی بخشید.

زندانی محکوم به اعدام در گلستان از قصاص نجات یافت

به گزارش گلستان24، محمود امینی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش تیم اخذ رضایت شاکی، شورای حل اختلاف زندان گرگان، ریش سفیدان و بزرگان و گذشت اولیاء دم، یک زندانی دیگر از زندانیان گرگانی که به اعدام با چوبه دار محکوم شده بود، نجات یافت.

وی افزود: تیم دریافت رضایت شاکی با مطالعه پرونده شخصیت و فرهنگی زندانی، پس از اطمینان از اصلاح رفتار و تغییر نگرش وی نسبت به گذراندن مراحل قانونی و تلاش برای کسب رضایت و برقراری صلح و سازش در جامعه اقدام می کند.

مدیر کل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 زندانی با کمک خیران و تیم اخذ رضایت شاکی و گذشت اولیاء دم در استان گلستان از مرگ نجات یافتند.

رئیس ستاد کاهش آسیبب زندان‌های استان گلستان افزود: یکی  از اقدامات موثر و مفیدی که در مجموعه زندان‌های استان گلستان انجام شد، تشکیل تیم اخذ رضایت شاکی با استفاده از مددکاران و مسئولان فرهنگی کاربلد است که تاکنون موفق به حل مشکلات تعداد زیادی از مددجویان مجموعه از جمله جرائم منجر به قتل شده است.

امینی اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به برقراری صلح بین یکدیگر فرا می‌خواند و برای افرادی که تلاش می کنند صلح و سازش دهند پاداش‌های دنیوی و اخروی فراوانی در نظر گرفته است.

تیم اخذ رضایت شاکی و شورای حل اختلاف زندان نیز با همین هدف در مجموعه زندان‌های استان گلستان فعال است تا بتوانند سبب صلح و دوستی بیشتری را بین مومنان برقرار کنند.

مدیر زندان مرکزی گرگان هم گفت: با تلاش سربازان گمنام اصلاح و تربیت، یکی دیگر از مددجویان محکوم به قصاص، فرصتی دوباره برای زندگی پیدا کرد.

فردین گرگانی اظهار داشت: شعبه شورای حل اختلاف را در زندان گرگان تاسیس کردیم و تاکنون برای رضایت از شکات اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اهداف محبوس کردن مجرمان این است که در طول مدت تحمل حبس اصلاح شوند و به صورت یک فرد سالم به جامعه بازگردند و نگاه ما به زندانی نگاه مجرمانه نیست تا بتوانیم با این نگاه سبب اصلاح افراد را تا آنجا که در توان ما باشد، فراهم کنیم.

رئیس شوری حل اختلاف زندان گرگان افزود: زمانی که تیم رضایت شاکی برای یک زندانی کار را آغاز می‌کند که صلاحیت رفتاری و اخلاقی آن فرد محرز شود.

مدیر زندان مرکزی گرگان گفت: یکی از مددجویانی که توانست خود را در مسیر اصلاح و تربیت قرار دهد و این امر برای مسئولان زندان محرز شد، مددجویی بود که براساس حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود و اعضای شورای حل اختلاف کار خود را آغاز و در چند مرحله اعضاء برای رضایت اعزام شدند و توانستند خانواده شاکی را متقاعد کنند.

گرگانی افزود: پرونده مددجویان حائز شرایط را در دستور کار قرار دادیم و اگر نیاز به تاسیس شعبه دیگری هم باشد برای این امر خداپسندانه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار