از دیدگاه قوم ترکمن این دوره از انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که باید فردی اصلح به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.

آخرین تحولات انتخاباتی شهرستان های کلاله و مراوه تپه از دیدگاه یک ترکمن

 اینبار شما را دعوت به خواندن تحلیل انتخاباتی یکی از برادران ترکمن دعوت می کنیم که به شرح ذیل است:

آخرین تحولات انتخاباتی شهرستان های کلاله و مراوه تپه از دیدگاه یک ترکمن

به گزارش گلستان24، با دنبال کردن اخبار تحلیلی این سایت در زمینه های انتخاباتی و چالش های موجود در شهرستان های شرق استان گستان به نکته های جالبی دست می یابیم و شاید هر مخاطبی در نگاه اول این سایت را سایتی تندرو در زمینه سیاسی و تاختن به افردای خاص تلقی کند ولی با نگاهی تامل برانگیز بر گفته های رمزنگاری شده این سایت می توان به بینش عمیق تری در عرصه سیاسی این شهرستان دست یافت.

با کمی تحقیق و بررسی به صحت برخی از این گفته یقین پیدا خواهیم کرد و با توجه به اینکه انتخابات مهمی در پیش داریم، موفقیت در فرستادن فردی اصلح مستلزم آگاهی سیاسی از اجتماع است.

از دیدگاه قوم ترکمن این دوره از انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است و افراد روشن فکر این قوم وحدت بین شیعه و سنی در این زمینه را عامل ترقی و پیشرفت شهرستان های شرق استان گلستان می دانند و بر این مهم تاکید دارند.

همانطور که تشیع و تسنن می دانند در دوره گذشته شاهد تحولات مناسبی در سطح این سه شهرستان نبودیم، چرا که دید قومیتی بر چهار شهرستان کلاله حاکم شد و این امر به ضرر قوم من خواهد بود، قومی که به امید آینده فرزندانی به جامعه تحویل خواهد داد تا در پیشرفت و تعالی کشورمان سهیم باشند.

فارغ از ابعاد سیاسی یاد شده در حال حاضر بیش از 10 کاندید احتمالی مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کلاله و مراوه تپه در حال پرداختن به فعالیت های انتخاباتی خود هستند که از جمله شاخص ترین آنها یغمور قلی زاده، خلیل سعدی، عبدالکریم رجبی، فرهاد ادیبان، شهرام غراوی، عبدی باشقره، رجب محمد کسلخه و سلیمان دردی پور هستند.

همانطور که این سایت، در تحلیلی حضور قلی زاده و رجبی را عامل تشدید رقابت دانسته بود، ما نیز بر این باوریم که قلی زاده، سعدی و رجبی رقبای اصلی سید نجیب حسینی خواهند بود که در صورت عبور افراد یاد شده از فیلتر شورای نگهبان، شاهد تحولی اساسی در عرصه رقابت انتخاباتی در سطح این چهار شهرستان خواهیم بود.

علی رغم اینکه در آخرین خبر از تحولات سیاسی منتشر شده، در بخش نظرات سایت از کاندیدهای احتمالی دیگر نیز یاد شده بود، ولی با تفاسیر موجود در بین فعالان سیاسی، بازهم کورس رقابت در بین افراد یاد شده خواهد بود.

اما همانطور که گفتیم، این افراد برای شروع رسمی فعالیت های انتخاباتی خود باید از فیلتر قوی شورای نگهبان عبور کنند و در صورت عدم گذر از فیلتر شورای نگهبان، باید به افراد نامبرده که در رقابت اصلی یاد شده، نامی از آنها برده نشد، اعتماد کرد و طبق تحلیل های غیر رسمی از این بین از  فرهاد ادیبان و سلیمان دردی پور به عنوان گزینه های جوان ومطرح این عرصه یاد شده است.

نگفته نماند که فرهاد ادیبان نیز با جدیت خاصی وارد این عرصه شده است و با نام خانوادگی جدید و با شعار تعادل و تعامل وارد عرصه های مختلف می شود و شنیده ها حاکی از آن است که جدیدت وی در این عرصه مورد توجه جوانان، روحانیون و دانشجویان قرار گرفته است و دردی پور نیز همپای دیگر افراد در حال فعالیت انتخاباتی است.

ولی آنچه مسلم است در این دوره از انتخابات شاهد رقابتی داخلی و بر مبنای جایگاه و ظرفیت کاندیدها در منطقه خواهیم بود که نقش جوانا در این زمینه انکار ناپذیر خواهد بود.

کلاله خبر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار