نخستین یادواره شهدای اهل سنت غرب استان گلستان، عصر چهارشنبه با برگزاری رقابت های فینال در رشته های والیبال و کشتی سنتی 'گورش' در آق قلا به پایان رسید.

رقابت های ورزشی گرامیداشت شهدای اهل سنت غرب گلستان

به گزارش گلستان24، این رقابت ها در فضای روباز مقابل بیمارستان آل جلیل این شهرستان با حضور تیم های مختلف از شهرهای ترکمن نشین استان و بازیکنان میهمان از استان خراسان شمالی برگزار شد.

رقابت های ورزشی گرامیداشت شهدای اهل سنت غرب گلستان
در رقابت های کشتی گورش که در اوزان مختلف برگزار شد، در پایان یعقوب پهلوان زاده از شهرستان کلاله در دیدار فینال با برتری در برابر یعقوب کر از سیمین شهر به برتری دست یافت و عنوان قهرمان و پهلوان این رقابت ها را به خود اختصاص داد.
در رقابت های این رشته بیش از 200 کشتی گیر از شهرهای گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه، گمیشان، سیمین شهر، بندرترکمن، آق قلا، گرگان، آزادشهر و استان خراسان شمالی شرکت داشتند.
همچنین در رشته والیبال که به صورت پنج نفره به صورت کاملا سنتی بر روی تورهای والیبال با پایه های چوبی برگزار شد، تیم های گنبدکاووس، بندرترکمن، آق قلا و کلاله حضور داشتند که در نهایت تیم گنبدکاووس با برتری در برابر کلاله قهرمان این رقابت ها شد.
برپایی آلاچیق های ترکمنی، حضور جمعیت بیش از 10 هزار نفری تماشاگر و علاقه مند به این رقابت ها، اجرای برنامه های سنتی از قبیل ذکر خنجر، موسیقی ترکمن، شترسواری و اسب سواری از برنامه های جنبی و حاشیه های جالب این مراسم بود که بسیاری از تماشاگران با نشستن بر روی کانتینرها، تاج های نیسان وانت و کامیون های خود به تماشای این رقابت ها پرداختند.
مراسم نخستین یادواره شهدای اهل سنت غرب استان گلستان قرار بود روز گذشته برگزار شود که به علت تقارن با ایام حج تمتع، این مراسم به بعد از عید قربان موکول شد.
اهل سنت استان گلستان، بیش از 500 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی ایران کرده اند.
شهرستان آق قلا نیز دارای 122 شهید، 12 شهید جاویدالاثر و میهمان پیکر پنج شهید گمنام است.
3014/6159

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار