استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: اجرای منطقه آزاد اینچه برون نیازمند حمایت مجلس است.

اجرای منطقه آزاد اینچه برون نیازمند حمایت مجلس است

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو، در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های شهرستان گنبدکاووس که شامگاه پنجشنبه در سالن فرهنگیان برگزار شد گفت: سند جامع افق دار در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ و همچنین سند جامع امنیت و آسایش استان تدوین شده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های استان در سال های گذشته گفت: در سال ۹۲، دو هزار و ۱۲۱ پروژه با اعتبار ۵۴۹ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد که ۷۵ پروژه آن کلنگ زنی بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ یک هزار و ۵۲۳ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شده بود.

استاندار در مورد منطقه آزاد اینچه برون گفت: ما پشتیبانی نماینده را داریم ولی نیاز است که مجلس نیز ما را همراهی کند. ۱۲۰ هزار هکتار را به این موضوع اختصاص دادیم تا افق وسیع تری اختصاص یابد.

وی در مورد گاز منطقه اینچه برون گفت: در مهر ماه سکوی حفاری به این منطقه خواهد آمد تا شرایط اجرایی گاز و میعانات گاز که مهمتر از نفت است را در منطقه داشته باشیم.

استاندار در مورد راه آهن گفت: ۶۷ میلیارد تومان برای راه آهن هزینه شده است و برای تعویض ریل گرگان به قره تپه نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم. برای مرمت مسیر بندرترکمن، بندرگز نیز به ۹۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در مورد مسیر گرگان، مشهد گفت: مطالعات در این زمینه انجام شده است و در ۲۵ شهریور پاکت راه آهن برای مشخص شدن پیمانکار باز خواهد شد. از آبان ماه کلنگ آن زده خواهد شد که در فاز اول ۳۴ کیلومتر عملیات اجرایی شروع شده و این مسیر از گنبد و روستاهای آن خواهد گذشت.

سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد و داشلی برون گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت در سطح ملی که در همه رسانه ها، مطرح شده توافق هسته ای است.

عباسی گفت: نگاه دنیا به جمهوری اسلامی فرق کرده است و باید از این فرصت برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی گفت: مجوز مجتمع عالی پیراپزشکی گرفته شد که با جانمایی به بهره برداری خواهد رسید. در کنار این دانشکده فنی و حرفه ای و دندانپزشکی نیز به توافق وزرای مربوطه رسیده است و با پیگیری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای استادیوم ۵ هزار نفری ۶۷ میلیارد تومان هزینه و خانه والیبال با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان گودبرداری شده است. قرار است مجتمع فرهنگی خواهران با اعتبار ۸۰۰ میلیلون تومان تکمیل شود.

نماینده مردم گنبد گفت: ۳۲ روستای ما فاقد آب است که طی دو مرحله مبالغ ۸ و ۵ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده است و ۸ دستگاه تانکر برای آبرسانی خریداری شده است که برای تکمیل پروژه آبرسانی نیاز به ۱۱۴ میلیارد تومان است

محمد حمیدی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: در سال ۹۱، ۳۴ میلیارد ریال و در سال ۹۲، ۳۰ میلیارد ریال و در سال ۹۳، ۱۱۰ میلیارد ریال به جاده و راهسازی تخصیص داده شده است.

وی افزود: در سال ۹۱-۹۰، پنج میلیارد ریال و در سال ۹۳-۹۲، ۱۰۰ میلیارد ریال به اداره برق تخصیص یافته است که تا پایان سال ۹۴، درخواست کنتور و تیر چراغ برق به روز رسانی خواهد شد.

وی گفت: ۱۱۲ خانه بهداشت در سطح شهرستان گنبد وجود دارد که ۳۲ خانه بهداشت طی ۲ سال دولت تدبیر و امید از استیجاری به دولتی درآمده است.

ابراهیم باغبانی مدیر کمیته امداد استان گلستان نیز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت گنبدکاووس گفت: طی دو سال این مجتمع ساخته و امروز آماده بهره برداری شده است. مجموع این کانون یک هزار و ۱۶۰ متر مربع بوده و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و یکی از بهترین کانون های مجتمع فرهنگی استان به شمار می رود.

وی افزود: در استان ۵ کانون دائم و هشت کانون موقت با ۸ هزار دانش اموز و ۲ هزار دانشجو وجود دارد که در طول سال فعال و مهارت آموزی می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار