قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اضافه شدن تعداد یکصد تخت مراقبت های ویژه به مراکز درمانی این استان طی سه ماه آینده خبر داد.

یکصد تخت مراقبت های ویژه به مراکز درمانی گلستان اضافه می شود

 به گزارش گلستان 24، دکتر تقی ریاحی درمراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی شهر گرگان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: این تخت های ویژه بخش های 'آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو'، بین مراکز درمانی شهرهای گرگان، گنبدکاووس، کلاله، آق قلا و بندرگز توزیع خواهد شد.

یکصد تخت مراقبت های ویژه به مراکز درمانی گلستان اضافه می شود
وی، توزیع این تخت ها را در راستای طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد و افزود: یکی از برکات مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت ایجاد و بهسازی فضاهای بهداشتی و درمانی است که تا پایان امسال تمامی پروژه های نیمه تمام بخش بهداشت و درمان در این استان پایان می یابد.
ریاحی، به عملیات بهسازی تمامی بخش های بیمارستان قدیمی پنج آذر گرگان بجز دو بخش اورژانس و پاتولوژی نیز اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک این دو بخش بهسازی خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از احداث دو مرکز تشخیص و غربالگری انواع سرطان در استان خبر داد و گفت: با احداث این دو مرکز در دو شهر گرگان و گنبدکاووس، راه اندازی بخش شیمی درمانی و ساخت دو بیمارستان یکهزار تختخوابی درگرگان و 800 تختخوابی در گنبدکاووس، زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان تکمیل خواهد شد.
وی، تامین امنیت حوزه بهداشت و درمان را از نیازهای اصلی مردم و ایجاد فضاهای مناسب با تجهیزات کافی برای ارایه خدمات را از ضرورت های جامعه پزشکی دانست و افزود: تکمیل این نیازها به مساعدت بیشتر مجلس شورای اسلامی به ا دولت در اجرای طرح تحول سلامت نیازمند است.
هم اینک در استان گلستان افزون بر دو هزار و 50 تخت بیمارستانی در بخش های مختلف درمانی فعال است که از این تعداد یکهزار و 800 تخت به بیمارستان های دولتی اختصاص دارد. 
در بخش درمان گلستان 21 بیمارستان شامل 14 مورد در بخش دولتی و هفت بیمارستان خصوصی، سه کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فعال است. 
بیمارستان سوانح و سوختگی شهر گرگان با زیربنای پنج هزارو 500 مترمربع با هزینه 115 میلیارد ریالی دربخش ساختمانی و هزینه 40 میلیارد ریالی دربخش تجهیزات راه اندازی شد.
این بیمارستان مجهز، ظرفیت ارایه خدمات به 22 بیمار را دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار