معاون استاندار گلستان:

معاون توسعه منابع انسانی استانداری گلستان گفت: وجود یک خانه خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک پاتوق برای خبرنگاران الزامی به نظر می‌رسد.

خانه خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاسیس می‌شود

به گزارش گلستان24، محمور ربیعی،  در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: این خانه خبرنگار پاتوقی برای این قشر و محل رد و بدل اطلاعات مورد نیاز آنان است.

وی افزود: دولت موظف است به مردم خدمت بدهد و دستگاه‌ها نیز باید به سمتی بروند که کارهای انجام شده را به حلقه رابط یا خبرنگاران اعلام کنند تا مردم نیز بدانند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری گلستان تصریح کرد: خبرنگاران حلقه رابط بسیار مطمئن بین مردم و دستگاه های اجرایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: اولویت اصلی ما بالا بردن دانش سلامت در بین مردم است.

تقی ریاحی افزود: اغلب عقب ماندگی‌ها، تبعیض و ظلم و فقدان بهره‌وری در حوزه سلامت در سایه جهل اتفاق می‌افتد و معدل آگاهی در این حوزه بسیار پائین است.

وی تاکید کرد: سلامت و رسانه در استان گلستان نیاز به همکاری بیشتری دارند و اتفاقات در حوزه سلامت باید در راستای نیازهای مردم شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: با آگاهی، رشد و اعتلا در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد، دهه‌ها طول می‌کشد تا بسیاری از مقولات از حوزه سلامت حذف و یا به آن اضافه شود.

به گفته وی، سلامت تا قبل از سال 92 به اولویت 13 تبدیل شده بود و سهم بودجه این حوزه از درآمد ناخالص ملی زیر 10 درصد بوده و هنوزبه 7 درصد هم نرسیده است.

ریاحی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در استان محروم گلستان توسعه داشته باشیم و یک حوزه را انتخاب کنیم، با توجه به مرزی بودن، مهاجر پذیری و مسافر پذیر بودن استان آن حوزه بخش سلامت است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: برای ایجاد اندام مناسب در استان باید حوزه روابط عمومی‌ها برنامه محوری تدوین کنند.

علی یازرلو افزود: شهرستان‌های استان باید برنامه محور عمل کنند تا ارتباط خوبی با خبرنگاران برقرار شده و از ظرفیت خبرنگاران به نحو بهتری استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: گرایش به دانایی یک ویژگی و وجه تمایز بین انسان و سایر گونه‌های موجودات است و گاهی از آن غفلت می‌شود که از آسیب‌های حوزه رسانه است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت گفت: رصد برای رسیدن به وضع مطلوب را بسیار کم شاهد هستیم و سال‌های سال است که بین سنت و مدرنیته سرگردانیم.

وی افزود: نداشتن خوراک و محتوای متناسب در برابر حجم عظیم بسته‌های هجوم فرهنگی یکی از مشکلات ما است که برای رفع آن باید آنجا که حرفی برای گفتن نداریم سکوت کنیم و افزایش دانایی اجتماعی و فردی، تمسک به داشته‌های خود و حساسیت در مورد تحریفات و اخلاق محوری را انجام دهیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار